Att jag aldrig lär mig

Att bli vuxen. Finns det någon bok man kan läsa? En med stegvis anvisningar. Det jag främst behöver ha hjälp med är att gå och lägga mig i tid. En annan sak är att jag borde lära mig att inte vara så förbenat morgontrött. Det är ju ungefär hur svårt som helst att slå upp de små blå var morgon när det är mörkt i rummet.
Tyvärr tycker inte min son att vi ska sova längre, så han vaknar kvart över 7. Som å ena sidan är bättre än att han vaknar halv sex. Upp måste jag ju ändå den tiden. Göra frukost till Nathalie och så där.
Frukost äter jag vid den tiden jag med, precis som Theo. Men efter några timmar så blir jag mer hungrig. För att inte tala om hur trött jag är.
Theo tyckte nog att jag såg lite väl trött ut, så han gav mig precis en blöja i present, som inte var av det allra trevligaste slaget.
Kaffe kan man ju tyckas höra till vuxenlivet, och förvisso dricker jag kaffe, men oftast får jag inte den där fejkade känslan av att bli pigg. Snarare är jag slav under kaffet. Annars får jag skallebang. Och den går inte av för hackor. Hade den gett med sig av ett par alvedon hade jag vart nöjd. Men den går över av ett par treo och sängläge i någon timme. För att sen komma tillbaka när man varit uppe i en halvtimme. Kanske borde man testa bamyl koffein. Jag menar ifall man har huvudvärk... tåls att tänka på.
Annars har jag lärt mig att bli lite duktig, jag skriver i almenackan när saker och ting är, precis som man ska. Men så fort jag skrivit i den, så glömmer jag bort att titta i den.. eller så glömmer jag bort att det var nåt jag hade skrivet i almenackan. Som idag. Vaknade i morse och kom på: just ja, jag skulle ju gått på föräldramöte... eller var det idag? Kommer ner, och inser att det var igår. Attans jädra skitbananer. Hade velat gå på det där föräldramötet. S-K-I-T.

Nu tycker Theo att vi ska leka, så jag får väl snällt göra det.

Kommentarer
Postat av: malin

hahaha, kul att höra att nån fler än jag är totalt förvirrad. jag har iaf beställt en namnalmanacka, så tar jag åtminstone rätt almanacka om jag nu kommer ihåg att titta i den..... ;-D



Din åkpåse är på väg! Har du inte fått mina mail? Alla nya åkpåsar från Elodie var försenade från tillverkare och kom till oss IMORSE! Jag skickade direkt till dig och alla andra som väntar.

Så skutta ut till brevlådan om 1-2 dagar så bör du ha en avi där :-)



Kram Malin

2008-09-25 @ 16:39:04
URL: http://barnlycka.blogg.se/
Postat av: Bea

vad händer i helgen?

2008-09-26 @ 03:34:55
URL: http://beaa.blogg.se/
Postat av: Ellie

Det där med att skriva i en almenacka och komma ihåg vet jag inte vem som uppfan, för det spelar ingen roll hur mycket jag skriver i almenackan såkommer jag inte ihåg det ändå.

Anledningen är för att jag glömmer bort att vi har en sådna att titta...



Jag har också missat ett antal möten pga att ej tittat i den hmmm

2008-09-26 @ 15:26:56
URL: http://nonnoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0