Dåligt samvete

Inte längesen jag uppdaterade, men för att få fler läsare så ska man ju uppdatera ofta, har jag lärt mig. Hur som helst så blir jag snart galen. På en kompis till Nathalie. Vet inte om jag kanske bara överreagerar... Men hon kommer hit, och det första hon säger kan vara: När får jag mellanmål? Idag när hon kom innanför dörren så sa hon nåt i stil med: När ska vi äta mat? Det är väl okej att hon äter här ibland, men hon är så krävande och så "på". Och självklart ska inte barn gå hungriga. De fick i alla fall ett varsitt äpple. Ska snart börja med maten, det är ju hög tid för det. Kyckling med nåt till. Vad nåt är vet jag inte riktigt än. Ska man vara någorlunda nyttig och koka potatis? Eller ska jag koka ris? Eller ska man vara totalt onyttig och göra klyftpotatis? Det vill säga sån som man bara värmer i ugnen typ. Av våran potatis som vi köpt på Coop så vill jag inte göra det. Den är skitdålig. Alldeles brun under skalet, så man får skala flera lager. Tacka vet jag Icas potatis här i Fjugesta, den är fin. Hmm, börjar låta som min egen mamma, som säger vart potatisen är bra eller inte. Nähe.. har inget riktigt kul att skriva om idag... egentligen.. iaf inget mer än det jag skrev ovan, men det var ju iofs inget kul. Nähe, maten väntar på mig i köket, tyvärr så lagade den inte sig själv...

Kommentarer
Postat av: Malin B

Tantvarning säger jag som samlar på sådana! ;)

När man börjar engagera sig i potatissorter och kvalité.

Tänk när man svor att aldrig bli som sin mor. ;)

2008-09-04 @ 20:10:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0