Gå vidare

Fint att alla skäller ut mig. Hur ska jag kunna veta att ögonfluss gör ont när jag själv aldrig haft ont av det? Får han det nu fler gånger så kan ni väl i så fall tala om hur jag ska få in ögonsalva istället för att skälla ut mig?
Nog om detta.

Pratade med ett par goda vänner på msn idag. Det var i alla fall trevligt. Linda, som oxå bloggar har gått och blivit sjuk hon också. Tråkigt, aldrig kul att vara sjuk. Hoppas du blir frisk snart. Hon är hitbjuden på nintendo wii och kaffe :).

Pratade med en annan vän, M, trevligt det med. Vi har liknande humor, så det blir mycket skratt när vi pratar.

Hur jag kunde hinna med att prata med dem? Jag passade på när Theo tog sig en rejäl middagslur i min säng. Han sov i 2 timmar. Nathalie gick lång dag i skolan, så hon hade inte kommit hem ännu. Jag var för lat för att plocka undan här hemma innan hon kom hem. Men nu är det i alla fall gjort. Ja, om man inte räknar alla femtioelva leksaker som ligger utspridda över golvet.

När barnen gått och lagt sig så ska jag diska undan det som ska diskas för hand. Allt kan man ju tyvärr inte ställa i diskmaskinen, men tänk vad smidigt det hade varit. Eller det som är kvar att diska är grytor och sånt, och visst kan man ställa det i diskmaskinen, men då blir den ju fylld på en gång, och så blir det inte vidare ekonomiskt heller.

Korvstroganoff till middag idag. Smakade bra. Theo ville nästan bara ha korven. Och några lökbitar. Riset var inte någon höjdare, trots att det var en massa sås på. Han har börjat med ovanan att när man har stoppat in en tugga med mat i munnen på honom, så tar han ut det med handen. Självklart för att han vill undersöka vad tusan det är han får i sig... Det förstår jag ju, men det är inte riktigt lika kul för mitt tvättberg. Visserligen är det rena tvättberget större än det smutsiga. Men det rena tvättberget hinner jag ju aldrig vika. Eller jag borde ju kunna göra det på kvällen, men det är ju så förbenat tråkigt.

I natt ska en ny fisk flytta in i karet. Själv lär jag väl inte se den förens om ett par dagar, när den törs sig fram. För jag är med all säkerhet inte vaken när Erik kommer hem i natt.
Vad det är för fisk? Det är en zebrasoma veliferum, eller segelfenskirurg om man vill läsa det på mer lättbegripligt språk.
Skickar med en bild, och det får bli det sista för idag, för nu ska jag greja lite här hemma.



Bilden kommer i från istockphoto.com

Kommentarer
Postat av: Caroline

Skäller ut??? När man skriver blogg så får man väl räkna med kommentarer, eller?! Jag upplevde inte att jag skällde ut dig, då skulle det låtit annorlunda kan jag lova. Men ok, jag ska hålla mig undan.

2008-09-02 @ 08:09:59
Postat av: smilla

hej ett tips angående ögonfluss be om droppar lättare än salvan eller lättare lättare skulle ges var tredje timme och funkade inte när man är själv men fick ge dom när mannen var hemma fick hjälpas åt även om det inte vart var tredje timme så fick han dom och blev bättre snabbt Elias alltså.kram

2008-09-02 @ 16:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0