Helgens händelser

En Bea frågade vad som händer i helgen, och eftersom jag inte har nåt bättre att skriva, så skriver jag om det :-).
Igår så var det rätt fullt upp när Erik kom hem från jobbet. Då var det till att byta om (går inte ut i mysbrallor och slashaskläder så gärna). När det var ordnat så skulle vi till Marita. Hon skulle vara barnvakt åt Theo. Därefter in till Örebro, där han släppte av mig och Nathalie vid stationen. Vi gick till pressbyrån och köpte festis och Twix. Tänkte hon kunde få smaska på det på bussen mot Linde, men hon somnade på fem röda.
Väl framme i Lindesberg så skulle hon till sin pappa. Och jag skulle umgås lite med min lilla mamma. Tänk att hon redan är 60... inte en dag över 50 i mina ögon. Ett par timmar senare skulle jag ta bussen till Örebro, men hade turen med mig att ett tåg gick samtidigt, vilket förkortar restiden med 30 minuter. Visserligen vart det dyrare eftersom jag inte hann trycka fram någon biljett med hjälp av rabattkortet... men det var det värt. Tåg är sååååå mycket skönare än buss.
I Örebro hämtade Erik mig, vi hämtade Theo hos Marita. Väl hemma så var Theo trött, han fick välling och somnade rätt fort.
Kvällens händelse vart pizza... smällde i mig hela själv.. händer inte allt för ofta kan jag lova.
Efter det så vart det typiskt tråkliv... dvs turas om att sitta vid datorn. Hör ni vilket underbart socialt liv jag och min sambo har? *asg*. Inte så illa som det låter, ska jag tala om.
Vart frusen på kvällen, så det vart ett varmt bad, och läsande i en relativt ny bok som jag införskaffat. Kom inte speciellt långt innan jag tyckte att det vart kallt i badet, plus att boken var tung... Eller den var tung när man läst en stund.. snacka om klen.. det är ju trots allt bara en pocket bok.

Idag kommer Emma, Fredrik, och Leo hit. Även Emil kommer hit. Vi ska ha kräftskiva.. jag tycker mest det låter som en släktträff för Erik. Men det blir nog trevligt i alla fall. Jag har iaf tänkt att ha trevligt. Innan dess så ska jag hinna med att plocka lite här hemma, ställa in disk i maskinen och så. Eventuellt så tar vi en sväng till Marieberg. Iaf om jag får som jag vill.

Men precis just nu så ska jag gå upp och lägga Theo tillsammans med en flaska välling.. min lilla trötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0