Ikea

Har vi varit till idag. Trevligt. Köpte lite allt möjligt, men det vi skulle ha, var det slut på. Känns som att det nästan alltid är så när man ska till ikea. Hmm.. Men jag och erik köpte oss varina nya kuddar. Erik tyckte att hans var för hög, jag köpte ju en precis likadan, jag tyckte den var perfekt. När jag var uppe och la Theo för att sova för natten, så höll jag på att somna själv. Iofs, lukten på kudden är väl inte jättetrevlig, men den är ju ny... jag får sova in den lite först, så blir det nog bra. Grind skulle vi ha köpt på ikea, men den var som sagt slut. Hittade en precis likadan på Coop, som dessutom var billigare. Tror dessutom att man kan köpa förlängningsdel på ikea, som passar ihop med den. Vi har kommit fram till att nu måste vi ha grind här nere, för annars så hittar vi snart Theo där uppe. Där det för övrigt är livsfarligt. Trappen ner går ju där, det sitter även ett räcke så att man ser ner från trappen. Det är tyvärr rätt glest, så skulle Theo vilja så skulle man kunna krypa imellan. Därför tänkte vi att vi skulle ha köpt ett sånt där fult kompostgaller på silvan, en de var slut. Så nu får vi se när det blir av att åka dit nästa gång. Lyckligtvis är vi ju mest här nere, så risken för skada är ju inte överhängande. Har suttit och spelat lite Mario Kart, kul men lite svårt. Jag får inte riktigt snurr på det där, tror jag styr för mycket, och hittar för svåra banor. Men nyss så råkade jag spela på Eriks gubbe, så den dåliga statistiken hamnar inte under min gubbe ha ha ha. Imorgon är det söndag, då ska jag och Nathalie sätta oss med hennes läxor, så har hon det ur världen. Mycket var det med, kan jag tala om... Men hon tycker ju att det är kul, så vad gör det. Hon är en vetgirig liten dam. Idag sa hon att hon ville ha en bok där det står om djur. Hittaden en bra bok på Coop, men hon såg mest intresserad av boken som låg bredvid, den handlade om prinsessor... Prinsessor ja, hon vill ju ha ett prinsessrum.. ska försöka få till nåt så hon blir nöjd. En sån där volanggrej på sängen borde väl kunna gå att fixa... och så rosa lakan. Skulle vilja fixa till en sänghimmel med. Hittade ju nåt praktiskt på ikea. Men kom på att taket lutar ju där, så det var inte så praktiskt helt plötsligt. Får se om jag kan hitta nåt på the world wide webb. Tyg har jag redan tittat ut, som jag tror kan bli kalasbra. Nä, nu blir jag snart långrandig... Gonatt

Kommentarer
Postat av: Engman

då är nr 8 din :D

2008-09-07 @ 13:41:31
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/
Postat av: Engman

Det blev en viss förvirring i bloggen, är det den med ögat du menar?

2008-09-07 @ 15:00:25
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/
Postat av: Engman

ojdå, jag trodde jag hade länkat ordet "denna" i det där inlägget.

2008-09-08 @ 08:01:55
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/
Postat av: Malin B

"Smid när järnet är varmt", med läxorna menar jag. ;)

2008-09-08 @ 12:59:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0