Fy vad äckligt!!!!

Jag dör snart... av hjärtklappning... eller skräck, äckel.. jag vet inte vad... Men det kryper på hela mig... 
Jag är känslig för kryp, särskilt sådana med 8 ben eller fler... Dvs spindlar och gråsuggor. Jag skulle vara
duktig nu, och fixa i ordning en rabatt på södersidan, efter väggen. Plantera blommor, plantera om gräslöken och sen plantera ärtor. 
Jag kom så långt att jag började rensa... Först mötte jag ett mindre myrbo, helt okej med svartmyror, de bits inte. Ju mer jag fortsatte ju äckligare vart det. Efter myrboet kom jag till en större kolloni av äckliga gråsuggor... Säkert 100 stycken SYNLIGA. Efter ytterligare några centimeter så möter jag på ett helt hav av minispindlar. Och efter en stund så dök nog självaste mammaspindeln upp, som jag mördade med min stora spade. Under tiden höll jag på dö.... Fy fan för dessa äckliga djur... Just nu kryper det på hela mig... kommer drömma mardrömmar i natt om dessa äckliga djur som kommer och gör mig sällskap i sängen.
Vi ska grilla idag, kan man slänga på grillkol som är glödhett och hoppas på att snuskdjuren dör? Kommer det till dessa äckliga djur så skyr jag inga medel för att ta död på dem, är inte mycket till djurvän när de gäller sådana djur. Ger inte mycket för de som tycker att man kan ha en stor hårig spindel som husdjur... uuuäääääk. 
Nä ni, blir det regn i morgon så kan ni skälla på mig, efter det massiva spindelmordet... 

Kommentarer
Postat av: Katja

Ucsh usch, är nog likadan som du när det gäller kryp. Det kliar och kryper i hela kroppen bara jag läser om er rabatt. Du borde nog kunna köpa nåt insektsmedel till blommor och hälla på. Sånt borde ju ta död på det mesta

2009-04-17 @ 08:47:49
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Ellie

Åh fy fasiken för små kryp särskillt gråsuggor och spindlar, tycker också om att hållas i trädgården men när man inte vet vad som dyker upp i jorden mm så har jag ett litet obehag.



Just nu så ligger trädgården på is, vi ska ta hand om det rejält nästa vår/sommar nu i år måste vi måla klart huset, ta hand om alla stockar med ved som ligger på våran uppfart och sedna är det nog höst o vinter nä allt det där är klart.

Så nästa år ska vi gräva upp nästan hela trädgårn för att göra och få som vi vill ha det..



Nä nu ska jag ut o klippa ner våra äppelträd tror jag, de ska nämigen tas upp samt vinbärsbuskarna men det är ovisst om de ska upp i år eller om vi tar det nästa år..



Håller med katja köp insektsmedel.. Rand ouppe är bra men förbjudet hihihi men effektivt är det..

2009-04-18 @ 11:48:23
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin

Ny tävling hos mig,

presentkort hos Elvis-elina

märken som nova star, diesel, mee to, name it,

didrikssons, laban mf

Tävla gärna: http://nikital.blogg.se/2009/april/tavling-elvis-elina-presentkort-200-.html

2009-04-20 @ 13:36:30
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin

Ny tävling på min blogg!

två stycken vinner varsitt presentkort hos Vincent shoe store (värda 500 kr styck)

Tävla gärna!!

http://nikital.blogg.se/2009/april/tavling-tva-vinner-varsitt-presentkort-hos-v.html

2009-04-24 @ 12:57:09
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: BP

Jag blir också hysteriskt när jag ser småkryp... ggggrrrrrrrr.



PS Tack för rådet med ID, har redan gjort allt detta, men det funkar inte iaf. DS

2009-04-24 @ 20:34:57
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0