High Life och vårbilder

Fullt upp idag. Men kul har det varit att få vara ett vuxet barn, utan kostnad. 
Var alltså på lek och buslandet med två stycken förståndshandikappade barn, tillsammans med en annan tjej. Vi sköt med skumbollar på varandra, åkte rutchkana och så åt vi frukost där. Efter allt lek och bus så var det dags för lunch, kebabtallrik för mig, som jag självklart inte orkade äta upp. De lägger ju på gigantiska lass. 
Väl tillbaka på Grottan så var det dags för mellis, jag var sååå hungrig... Men jag var ju tvungen att smaka på det som barnen hade bakat på förmiddagen. Annars har jag mest känt mig överflödig idag. Imorgon blir det sista dagen innan påsk, så då får även jag lite påsklov. Hur mycket lov jag nu får, för vi ska flänga både hit och dit under påsken. Men det blir nog trevligt. 

Idag är N på disco, vi ska hämta henne halv nio, när hon kommer hem så ska hon få kvällsmat, och sen är det dags att sova. Jag lär väl gå i säng rätt tidigt jag med, man blir väldigt trött på kvällarna när man jobbar med barn som tjoar och tjimmar hela dagarna. Men trevligt är det ändå, större barn är lite lättare att hantera än lekisbarn. 

Nu när det varit så underbart väder så har lillplutten varit ute en hel massa. Men det har även busats här inne, bjuder på lite bilder från dagarna som gått.


Nu är det vår på våran gård.



Visst är det fint med alla saker som Theo har tagit fram? Tjusig hatt har han
skaffat sig också.



Jag har skitskoj!



Coola mamman med solbriller. Har ju vanliga glasögon i vanliga fall, 
men dessa är slipade, så jag ser som folk genom dessa också.



Måste vi gå in nu?



Det får vara allt för idag, nu ska jag lata mig en stund i soffan, bäst och passa på medans det är lugnt. Pappan i huset lägger Theo, men jag slår vad om att båda ligger och sover vid det här laget.

Kommentarer
Postat av: Katja

kul att få leka, lek o buslandet är faktiskt riktigt kul.. har varit där med syskonbarnen.

skönt att se att det ser likadant hos andra som hos oss! här är det alltid saker högt o lågt som astrid dragit fram.

2009-04-08 @ 21:12:04
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0