Kameraglömsk

Igår hade vi en härlig dag hos mina föräldrar. Fast det var nära att vi knappt kom iväg, Erik mådde nämligen inte så bra till en början. Till sist vart det väl ändå lite bättre, och väl i bilen så kändes det helt okej. Vi åt god påskmat, lekte med barnen, gick till lekparken femtioelva gånger. Och självklart övertalade vi Theo till att han INTE skulle äta sten eller leka kossa och knapra i sig gräs. Han har stark vilja den unga herren och så fort han inte får som han vill så skriker han högt rakt ut. 
Till efterrätt så vart det en kladdkaka som jag hade gjort. Till den serverades färsk frukt i form av Mango, Annanas och Jordgubbar. Det var rysligt gott faktiskt. Självklart så var det ju grädde till också. Receptet tog jag från Leilas kakbok - A peace of cake. I den har hon samlat sina bästa recept på kakor och bröd. 

Idag så lyser solen, man blir nästan bortskämd, för lika generös med solstrålarna var den igår med. Får se vad det blir idag, eventuellt en cykeltur framåt eftermiddagen, lite kallt för att cykla ännu, det drar så kallt då. Känns att det ännu inte är sommar ute. 

Erik vart sjuk igår kväll i alla fall, när vi hade kommit hem. Feber och så, han ligger och sover. Tänk om en annan hade haft den lyxen när en annan är sjuk, men det har man sällan. Har inte fått någon sovmorgon denna påsk heller, stackars mig :(. 

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe, och lägga mig vid tv:n en stund till. Eventuellt kolla på repricen av robinson, kollade ni på det igår? Skönt att två gnällspikar lämnade programmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0