Hurmor eller "riktig kvinna"?

LÖRDAG, AUGUSTI 22, 2009

Husmor eller "riktig kvinna"?
Jag hittade det här inlägget hos en blogg som jag läser dagligen. Vill ni läsa den så hittar ni den här. Handlar om huruvida du gör som husmödrarna gjorde, eller om du gör som dagens kvinnor - vem är du av dessa två? jag är nog faktiskt husmor...


Husmorstips 1:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips :
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger duändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips :
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:
När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips :
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då.
Upprepa efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.

Husmorstips 5:
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:
Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6:
Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte.

Husmorstips 7:
För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:
Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:
Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:
Överblivet vin ?????

Kommentarer
Postat av: Katja

hahaha, nr 7 var ju bäst!

2009-08-22 @ 18:19:49
URL: http://giftassugen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad roligt att du gillade inlägget.

Jag läser din blogg dagligen, men har aldrig lämnat någon kommentar. Jag är så dålig på sånt, men nu gör jag det och då vill jag passa på att säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Läsvärd och hjärtlig!

2009-08-22 @ 18:42:39
URL: http://barn-ombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0