Koka kräftor!

Ska Erik göra ikväll... vi köpte kräftor för några dagar sen, sådana där frysta. Och de brukar väl inte smaka jättebra, så nu ska Erik göra ett försök att göra en egen lag att koka dem i... Vi får väl se hur det blir att smaka då. Godare än innan kan man väl i alla fall hoppas på, mycket sämre lär det ju inte kunna bli i alla fall. 

Jag städade faktiskt idag, plockade undan och så har jag dammsugit och tvättat, så jag har fått rätt mycket gjort idag. Erik håller fortfarande på att måla på dörren, nu fick vi skaffa vit grundfärg, för det vart inte som vi tänkt oss... Men nu ska det nog blir bra. 

Sitter för tillfället i köket och bloggar, lite kul när man kan förflytta sig runt om i huset, och ändå kunna surfa. Theo har suttit i sin stol och ritat. Det första han ritade var ett konstverk i en massa olika fina färger, och så ritade han är grön fluga.

Strax ska vi börja göra mat, spagetti och köttfärssås ska det serveras idag. Funderar på att koka annan pasta till Theo, som är lättare för honom att få i sig... 

Nähe, jag skulle ju gå upp och ta ur tvätten ur tvättmaskinen, och så skulle jag byta lakan i våran säng också. Skulle även städa i Theos rum. 

Har en hall där uppe som är hemskt tråkig... ska lägga in ett kort så får den som vill komma med någon liten idé om vad man kan göra med dem. Tapetsera om ska vi göra, i framtiden... men det tillåter inte ekonomin just nu... Och skulle man istället vilja måla om så är ju inte det gratis heller, dessutom så måste man ju göra ett rejält underarbete för att det ska se bra ut. 

Hoppas att ni haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0