På tiden

Att jag får till ett inlägg här... det har varit fullt upp de senaste dagarna, så bloggen har inte varit prio 1 om man säger så. Toaletten är ännu inte klar. Även om man kanske kan tro det på senaste bilden. Men allt ska kopplas in av en sån där rörmokare. Sen är det lite krångel med ett eluttag som Erik monterade dit. Det skulle vara till elementet, men han kopplade fel, så han får ingen ström i det, tyvärr. Men vi har en elektriker inom familjen, så det ska nog fixa sig. Elementet behövs ju inte nu, så det är ju ingen brådska med det. Det är på vintern som det blir så svinaktigt kallt där inne, och då vill man ha nåt värmande när man sitter där inne och gör det man brukar göra på toaletten ;). 

Nu är äntligen hela tvätthögen vikt, har sorterat upp i olika kartonger, sådant som är för litet, eller för stort. Har ju en mellanson som lämnar kläder efter sig, och de kommer Theo att kunna ha en vacker dag, men innan han kan ha dem så måste de bo i förrådet ett par år. Den lille pojken måste ju växa till sig lite först.

Köket är rent, hallen är städad, trappan är skurad, leksakerna undanplockade, det jag borde göra imorgon är att dammsuga. Men det är nåt man nog ska göra varje dag när man springer ut och in... 

Theo tycker om att hjälpa sin pappa att snickra, hittade en lämplig verktygslåda till honom på Jula, vi funderar på att köpa den till honom när han fyller år. Annars så är det ju väldigt kul att kolla när pappa klipper gräset. Idag så var han snabb och sprang ut, utan varken skor eller strumpor på det nyklippta gräset. Behöver jag säga vilken vacker färg hans fötter fick? Precis, de vart illgröna. Han såg precis ut som en liten trollunge. På kvällen skulle det badas, och då var jag ju tvungen att skrubba fötterna emd en borste, det killades tydligen. Han skrattade högt varje gång jag försökte skrubba, men jag var ju tvungen... Men kul hade vi :). 

Jag gjorde helstekt fläskkarré igår. Men termomtern fick fnatt, visade 70 grader fast det inte var det. Och jag tog ju självklart ut köttet och litade helt och fullt på att det var klart. Idag när vi skulle äta det så var det ju som sagt inte klart. Så jag fick skiva det och steka lite på det för att det skulle bli bra. Så jag får nog införskaffa mig en ny termometer. Kontrollerade flera gånger att det var 70 grader där inne och såg till att sätta termometern i mitten. Men, men, det är väl sånt som händer ibland. 

Nähe, nu börjar klockan ticka iväg, så nu måste jag göra mig i ordning för att sova. Imorgon ska svärfar komma hit och det ska bankas staket. Eller i alla fall "skor" till stolparna, och stolparna ska skruvas fast i skorna... Plankorna som ska sitta ska eventuellt svärfar betala åt oss, som en present till Theo ;) Eller en antirymningsgåva kanske. Ungen är 1½ men hittar redan gatan som farmor och farfar bor på... och huset. Han hittar dit själv... hemifrån oss.

Ska försöka ta en bild på farfarn och lägga in här på bloggen.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0