Shopping

Idag vart det en tripp till marieberg. En grind till staketet var vi ju tvugna att ha, men vi hittade ingen som var riktigt likadan som staketet, men vi hittade en liknande, så jag tror att det kommer bli bra i alla fall. Nu ska bara staketet upp också... Får väl se när vi sätter igång med det. Vi passade även på att handla på coop, i reklambladet där ifrån så fick vi en rabattkupong på 20 kr, tyckte det var lika bra att utnyttja den. Köpte även på oss en massa kyckling, lite bröd inhandlades också, och lite sådant där vardagsgrejs. Nathalie fick förresten ett par nya skor. Behövs nu till hösten, då hennes gamla har då dålig kardborre att de bara går upp hela tiden. Så nu fick hon ett par nya, men den här gången ville hon ha snören. Får se hur lång tid det tar innan hon tröttnar på att knyta. Köpte sådana där "krulliga" skosnören att sätta i skorna, om hon hellre skulle vilja ha det.
Innan vi åkte hem stannade vi på max och åt, vart mätt en stund, men nu är jag hungrig igen... ska nog ta mig en smörgås eller två om en stund. 
Fotboll på tv, kan inte påstå att jag är nämnvärt intresserad, trots att det är Sveriges damer som spelar... Har aldrig gillat fotboll, och kommer nog aldrig att göra det heller, tyvärr. Men alla kan väl ändra sig, får se om jag gör det någon gång.
Var in på hm och kappahl och kollade vad de hade att erbjuda i vinterklädväg, men det var inte mycket. Svårt att veta vad man ska leta efter också. Skulle gärna vilja veta vad "alla andra" köper för bra vinterkläder till sina barn. 
Finns en overalls om jag skulle vilja ha, men Erik är lite anti mot just den, på grund av det höga priset, och jag förstår honom... Men jag tänkte att Nathalie kan fortfarande ha de vinterkläder som hon fick förra vintern, så åt henne behövs det nog bara ett par nya skor. Till Theo behöver vi väl lite av varje, men mössan hoppas jag att han fortfarande kan ha. Skor behöver han med, och vantar, hoppas jag lyckas hitta ett par som är lätta att få på, och som håller borta mycket vått... 

En liten bild på en blåbärsplockande son tänkte jag visa i alla fall:


Hoppas att ni haft en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin B

När barnen var små kändes det som det behövdes massor inför varje ny säsong. Till vintern är det ju klart dyrast med termoställ eller overall, mössa, vantar, kängor osv.

Jag tyckte overall var bäst till små barn så det inte "rinner in" en massa snö.

2009-08-26 @ 09:39:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: exklusivvardag

Vad mysigt det låter!

2009-08-28 @ 23:28:59
URL: http://exklusivvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0