Sitter i soffan

Sitter här i soffan och gör inte så mycket, förutom att blogga och glo på tv då. Erik har börjat med den fula ovanan att han lägger upp fötterna på min stol, som jag brukar sitta på. Och då känns det ju helt plötsligt som att jag inte är välkommen att sitta där längre. Han säger ju såklart att det inte är menat så, men så känns det ju. Känns som att jag kommer ivägen, så fort jag ska åt min dator. Så nu sitter jag här i soffan med datorn, då slipper jag känna mig ivägen.

Har fått lite snuva jag också, men inget ont i halsen, bara snor som rinner, konstant. Börjar tro att jag är allergisk, för det är ingen annan är det. Men det lustiga är att det kom så hastigt och lustigt. Känner mig inte sjuk för övrigt. Inte vet jag vad jag är allergisk heller, kanske katten? Skulle ju vara trist om jag skulle få göra mig av med den. 

På fredag ska vi byta till oss en lysrörsarmatur, mot en korall i vårat kar. En korall som vi länge velat göra oss av med, så mig gör det inget att den försvinner, men jag kommer tycka lite synd om våra stackars clownfiskar som bor där. De har till och med lekt där en gång... kanske fler, fast jag inte har sett det. 

Åt för övrigt jättegod mat idag, som jag fixade i ordning efter att jag fått lite inspirations från Millas blogg. En matblogg, för den som undrar. Skulle gärna göra en länk, men det funkar inte med google chrome. Det vart hur som helst kycklingfile kryddat med salt och peppar och så lindar man in dem i bacon. In med det i ugnen på 225 grader ( det stod egentligen 175 grader, men jag skulle göra klyftpotatis också, och då skulle det vara lite varmare). En halvtimme senare var det klart, klyftpotatisen blir klar lite tidigare, men det gjorde inte så mycket. Till det serverades helt vanlig beasås, gjord med pulver :D. 

Nu ska jag nog sätta mig och mumsa i mig lite glass, vart så sugen på det. 

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Den middag lät riktigt mumsig! :)Kycklingfilé är så gott.

2009-08-27 @ 15:06:20
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0