Vet ni vad?

Jag hittade overall med samma funktioner som den andra dyra som jag pratade om... Känns himla bra, denna var dessutom aningens billigare, så det lutar åt att det blir en sådan, fast kanske lite längre fram. Theo behöver rejäla stövlar/kängor också, de sa på dagis att de han hade var trånga i benen, och det kan jag hålla med om, för man kan inte stoppa in byxorna i dem. Men när vi köpte de stövlarna så var det hopplöst att få på dem över huvud taget. Så fånigt, foten går i, och passar, men nu är benet för tjockt istället, eller så är skaftet på stöveln för smalt. Men jag har å andra sidan svårt att hitta stövlar till mig själv, hittar inga som passar, så att jag kan knäppa dem, mycket, mycket fånigt. 

Just nu ligger Theo och sover sin skönhetssömn, han var jätte trött när han kom hem. Men nu har vi bestämt att han får dra ner lite på middagsvilan, eftersom han tycker att han ska vakna vid 6 varje morgon. Jag tycker att det är för tidigt ;). Och är man snart 2 år så kanske man inte behöver sova middag i 2,5 timmar, som han kan göra vissa dagar. Ska nog minska ner till någon timme, 1½, svårt att veta precis när han somnar, eftersom han somnar själv i sin säng. 

Tråkväder idag, Erik hade funeringar på att börja med staketet, men det vart inte mycket med det, eftersom regnet behagade att ösa ner. Han är för övrigt iväg och hämtar N i skolan. I morse fick vi skjuts, för att det regnade så, snällt tycker jag... då slapp jag ge mig ut i värsta regnet. Theo hade dessutom inte sina regnkläder hemma, utan de var på dagis. 

Nu ska jag fundera vidare på overaller... å mössor, å vantar, o rejäla skor!
Jag kan ju iaf trösta mig med att N kan ha samma vinterkläder i år som hon hade förra året, ett STORT plus!

Kommentarer
Postat av: Kisse

Jag har bf 3 oktober :)

2009-08-26 @ 19:17:23
Postat av: Ellie

Att sova eftermidda gör nemone också, hon somnar i bilen när micke hämtar henne på dagis vid halv två sedan bär vi bara in henne o hon sover vidare så sött. allt från 1 timme upp till 3-4 tim kan hon sova..

Tror dom behöver sova fast de är två..



Hoppas allt är bra annars med dig:)

2009-08-29 @ 13:16:17
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Här sov barnen alltid "utan schema". Jag var alltid lite imponerad av de föräldrar som hade mera koll eller vad jag ska säga...

Jag förutsatte att om de sov behövde de sova så om vi inte skulle i väg fick de sova tills de vaknade av sig själva.

2009-08-29 @ 21:34:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0