Pepparkaksbak

Tänk va, jag klarade av det. Att baka pepparkakor med barnen, men det är tålamodskrävande vill jag lova. Ingen hit att försöka få en två åring att göra som man önskar, den saken är säker. Men han fick göra några pepparkakor i alla fall. Och det fick de stora barnen också göra såklart.
Nu står maten på spisen och i ugnen. Köttfärsbiffar med klyftpotatis. Till det så blir det sås och sylt också. Biffarna börjar bli klara, så jag ska snart börja med såsen, som alltid brukar bli himla god till just köttfärsbiffar.
Här i mitt kök luktar det för övrigt juviligt av min rosa hyacint. Borde ta kort på den och visa er. Det är bara den rosa som blommar, men snart kommer även den vita att blomma. Så här i köket så behövs inga doftljus. Det doftar så gott ändå. När man suttit i vardagsrummet en stund, och så går man ut i köket, då känner man doften när man kommer in här, luktar såååå gott. Skulle vilja ha doftljus som luktade likadant, undrar om det finns?!
Vi har tjuvat med att tända det tredje ljuset idag, i adventsljusstaken.
Nu på kvällen så har jag fyndat lite... en bodysuit av märket villervalla till sonen, storlek 92. Jättefin! Den ska han få i julklapp.
Igår fick jag även fatt på ett super mario spel, till nintendo wii. Ett nytt som kommit ut, hima trevligt att buda hem genom tradera. Men jag satt som på nålar, med förhoppningar om att jag skulle vinna auktionen och att datorn inte skulle lägga av. Hade den nämligen i mitt knä, och ingen strömkabel inkopplad. Men det gick vägen, som tur var!
Nu är det snart dags för sängen, om jag kan sova vill säga. Måste göra i ordning kameran inför morgondagen, då dottern ska ha luciafirande i kyrkan, med kyrkokören. Måste ju ta en massa bilder på henne. Ska köpa ett tärnljus åt henne, för Lucia har de redan.
Klicka för att visa Megabild! NY Villervalla bodysuit! KÖP NU jag står för frakt!
God-Jul Theo önskar mamma och pappa ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0