Prov idag!

Har nyss haft prov. Ett prov som från början var tänkt att ha mellan 9-12. Sen kom läraren på att det nog inte var så stort, så hon ändrade sig i sista stund, och tyckte att det nog skulle räcka mellan 9-11. Själv gjorde jag klart det på 1 timme och 3 minuter, inklusive utskrift av papper. Under tiden som jag skrev hann jag dessutom att dricka en kopp kaffe.
Jag hoppas att det gick bra, men jag tror det... inte ska det väl vara så illa att det blir IG iaf.
Tänk att det snart är jul, och inte en snöflinga så långt ögat når. Har lite juleklappar på G. Till Theo har vi inte köpt nåt ännu. Men vi vet vad vi ska köpa. Vad jag ska köpa till sambon har jag ingen aning om... Eller jo, en liten aning har jag nog... finns ganska mycket som han vill ha, men jag vet precis vad som skulle behövas, men som nog är skittråkigt att få i julklapp, nya torkarblad till bilen.
Så underbart skönt att vara godkänd eller bättre i alla ämnen, nu efter första terminen, åtminstone vad jag vet i alla fall. Och hade jag legat illa till någonstans så hade jag väl fått veta det, hoppas jag.
Planterade hyacinter här om dagen, och de ser ut att må riktigt bra. Knopparna blir i alla fall större. Fick höra att de ska ha sparsamt med vatten, så några mängder med vatten har de inte fått. Fick lite när jag planterade dem för några dagar sen, annars har de inte fått nåt mer.
Nu ska jag strax sätta igång och städa, ska tvinga Erik att ta en lång promenad med Theo, så hinner jag få en massa städning fixad innan de kommer hem. Nu när jag inte har mycket till skolarbete kvar att göra, så känns det riktigt uppfriskande och kul att städa.
De flesta jag känner tycker det är hemskt att städa toaletter och badrum, tycker inte jag. Där ser man ju iaf ett resultat. Man ser att handfatet glänser, att kranen blänker osv. Hur ofta ser man sådant i ett vardagsrum? Precis inte speciellt ofta, skulle vara om man polerar golvet då, men någon måtta får det nog vara.
Ska ut i förrådet också och hämta lite böcker till N, hon vill höra saga på kvällen, och jag tänkte att jag skulle hitta några roliga böcker som jag kan läsa för henne. Hon är så duktig, nu börjar hon läsa med betoning på vissa ord!! Theo säger för övrigt mycket kul... en episod från när vi var på ica för några dagar sen:
Theo sitter i vagnen, och jag står och tittar efter en ingrediens som jag skulle ha när jag ska baka. Hade väl ställt mig lite dumt, och så kom det en tant, som nog var lite sur. För hon sa med sur ton: Kan du flytta på dig?
Ja visst sa jag, och lät trevlig, och flyttade såklart på mig. Hon gick förbi, och så säger Theo: Tanten.... dum....
En annan dag när han skulle hem från dagis, och han sitter i vagnen. Så går det en tant ganska långt fram, med en hund. Och de kommer emot Theo och hans pappa (som körde vagnen). Rätt vad det är så skriker Theo: NEEEEEEEEEEJ TAAAANTEEEEEN!!!
Själv undrar jag vart han får allt ifrån.
Nähe, dags att städa, ha en fin dag!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Kom att tänka på den där bloggsidan du skrev om en gång! Du är en ängel!!!

Det var ju så lätt att till och med jag kunde. =)

2009-12-08 @ 20:52:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

*Svar från min blogg:*

Jag har hört folk i stan som tycker att det är så jobbigt att ställa om klockor som går på ström när de haft strömavbrott i några minuter. ;)

Jag brukar fnissa glatt och hålla med om att det måste vara jäääääätte jobbigt. ;)

Vi som varit med om dagar som blir vecka, DÅ kan man börja tycka att det är jobbigt. Min "gräns" är när det börjar droppa ifrån frysen. =( DET är urtrist!

2009-12-09 @ 16:37:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0