Tid för familjen?

Det sägs ju att julen är tid för familjen, för att umgås, ta det lugnt och så vidare. Vet inte om jag känner mig mer lugn än vad jag brukar göra. Mer att jag nog njuter i alla fall lite, just idag, dagen efter julafton. Även om den dagen oftast brukar betyda att jag tar det lugnt. Men inte just idag, idag har jag gjort en hel del med grejer. Har gjort om lite i köket, så nu ser våran köksbänk lite mer "clean" ut. Har gjort om lite i skåp och lådor, och med det så fick jag undan en hel massa skräp, och det vart liksom mer var sak har sin plats. Efter ett tag så blir det lätt så att man bara kastar in en sak där, och en annan sak där, för där fanns det plats. Men nu har jag sorterat lite i alla fall. Den vita plastgrunkan som vi haft bröd i, är numera tom, ska ställas ut i nåt förråd (fick jag bestämma så skulle vi kasta den bums), brödet fick istället flytta in i en låda, som vi har så gott om.
Har även hunnit göra någon form av glace au four, hade nog gått lättast med en gasolbrännare, men eftersom jag inte har någon sådan, så fick jag ta ugnen istället. Vilket gör att marängen blir gräddad på ytan men inte inuti... Ja, ja, huvudsaken är väl att det smakade gott :).
Imorgon eftermiddag ska vi äta kalkon hos svärisarna, det blir nog himla gott, kalkon brukar vara det. I övermorgon så ska vi hem till min mamma, och det blir nog trevligt även det. Nu ska jag nog lägga mig och jäsa i soffan en stund. Ska ta en huvudvärkstablett först, för huvudvärken har suttit i sen i eftermiddags.
Ser redan fram emot att lägga mig, känner mig trött som en jag vet inte vad, men det känns lite väl tidigt att lägga sig redan nu.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Att skutta runt och fixa lite här och där tycker jag är jätte skönt! =)

Att äta gott lite här och där faller mig också in i smaken. ;)

2009-12-26 @ 15:56:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0