En härlig dag!

Den här dagen har varit riktigt bra faktiskt. Kan inte klaga alls. Fick någon städmani sent igår kväll, så vid halv tolv på natten så började jag skotta snö, efter att jag varit ute och hämtat ved. Vilket får mig att tänka på grannen, i alla fall om snöskottning. Ska nog inte kalla henne knasig för att hon skottar snö då, för nu har jag gjort det själv, och förstår det härliga med det. Mitt i natten alldeles mörkt, snön faller och bara ljuset från gatlyktorna, dessutom är det alldeles knäpptyst. Det var längesen jag upplevde något så tyst. Så jag skottade gången ut till vägen, gången till garaget och så hela garageuppfarten. Idag fortsatte jag inomhus, plockade undan en massa leksaker, lägger undan sådant som Theo inte leker med längre, och så damsög jag. Och vet ni vad mer? Vi plockade äntligen bort julgranen.... Skratta om ni vill :-D. 

Vi räknade även ut av granbelysningen kostade, små lampor har vi, som är röda. 14 w drar de i timmen. Svärmor var här för några dagar sen och talade om för oss om allt vi måste spara på nu, eller spara in på rättare sagt. Och hon tyckte ju att julbelysningen måste ju släckas, för den drog minsann massor av ström. Hmmm det gjorde den tydligen inte. Men okej, många bäckar små blir till en stor å, har jag hört många gånger i mitt liv, men någon måtta får det vara... Lite lampor måste man få ha tända... Annars ser det här huset ut som dödens hus. Men som med så mycket annat, folk får komma med vilka råd de vill, i slutändan är det alltid du själv som väljer av vad du vill ta åt dig av. 

Söta Nathalie kom hem idag, på solskenshumör. Överlycklig över att Theo har lärt sig gå. Hon lekte med honom länge, hon hade saknat honom så. De badade sen på kvällen, tog lite kort på dem. Tyvärr vart kameran kvar där uppe, får lägga in bilder imorgon, då ska jag testa en sida på nätet, som heter nåt i stil med picknik... minns inte stavning, men jag vet att den ligger bland mina favoriter. 

Nu ska jag strax sova, är trött, kollade på Beck film nyss... den var faktiskt jättebra. Gillar Persbrant mer och mer... Men tycker synd om honom, att han får heta Gunvald... 
Nu ska jag sova, gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0