Nyckeldrama

Ett litet drama utspelade sig idag, när vi hade hämtat Theo och var på väg hem med honom. När vi gick på en parkering så såg Erik en bilnyckel. Vi provade att trycka på den, men såg ingen bil som blinkade någonstans. Frågade först lite folk där som kanske kände någon med en likadan nyckel, men icke. Gick sedan till polisen, men där var det stängt. Gick då till kommunens reception och talade om vart jag funnit nyckeln, eftersom det var vid kommunhusets parkering så tänkte jag att jag kunde lämna den där. 

Eftermiddagen här hemma flöt på bra, alla var på glatt humör och Theo tultade runt här hemma. Det är nästan så att han springer. Eller han vill i alla fall springa. Jag gissar att vi får fullt ös i sommar. Jag kommer inte få ett nickel gjort då, lär väl vakta honom då, vart han går och så. Har ju inget staket runt huset, och med småbarn så är ju det önskvärt. Tyvärr kostar det en massa pengar. Tyvärr är vi väl inte superhändiga heller, så att köpa plankor och fixa staket själva ligger nog inte riktigt för oss. 

Eftersom jag blivit så förtjust i Picknik så måte jag ju lägga in lite fler bilder... 
Tack Malin för den snälla kommentaren om de andra bilderna, du borde försöka dig på att göra något liknande med bilder som du lägger in ibland :)


Snacka om trött... och kolla in den tjusiga pyjamasen. Hittade inte det matchande paret, 
så jag tänkte att båda delarna är ju ändå pyjamas, så vad tusan, han fick bli en ko-spinder
helt enkelt.


Världens sötaste dotter... skulle lägga in text på hennes bild med, men glömde det i sista stund,
klantiga mig... 
För övrigt så var det en dum pojke på hennes skola som spottade henne i ansiktet. Jag tog upp det
på en gång. Skrev i hennes blåa bok som hon har med till skolan varje dag. Och jag fick svar på en gång
dessutom ringde hennes fröken hem idag på eftermiddagen. Mycket bra jobbat, att man får respons på en
gång. När en annan var liten så fick man alltid höra att om jag slutade bry mig om vad de säger, så slutar de. 
Men vad hjälpte det när man alltid kände sig utanför?!


Nu ska jag göra som min son... men först ska jag försöka återfå min plats
i sängen...

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Sabina - mamma vid 15 års ålder

Jag är ett fan av picnik också - eller var, nu orkar jag som inte fixa till bilderna när jag köpt mig en Nikon D60 och får grymma bilder med den :)

2009-02-24 @ 23:25:00
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Malin B

Du har så rätt, visst borde jag lära mig göra något så här kul! =)

2009-02-25 @ 11:08:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0