Premiär!

Så har jag haft premiär, för mig själv. Körpremiär, stått på scenen för första gången, och det gick faktiskt bra. I och för sig så var det väl inte mycket att kunna vara nervös över. Fast jag var inte nervös, inte det minsta, möjligen förväntansfull. Men det var ju bara i kyrkan, det är ju en kyrkokör jag går i. Visst passar det bra; jag som inte ens tror på Gud? Men sjunga är ju i alla fall kul, och det var därför jag gick med i kören, för någon annan kör finns det inte här ute. Pendla in till Örebro för att sjunga lite i en kör känns lite väl overkill. Det gick i alla fall bra, jag fick mycket beröm, jag sjöng ju nästan solo. Det var jag och 2 till som var sopraner, jag trodde det bara var jag och en till som skulle vara sopraner, men så var det inte. Men hur som haver så gick det jättebra, och jag är nöjd med min och resten av körens insats. Efter att prästen pratat klart och gud och jesus och kristus så var det kaffe med fika. Smakade mycket bra.

Igår var vi iväg och grattade Fredrik, som fyllt 31, och som inom några veckor ska bli 2-barnspappa. Dessutom kommer han nog bli morbror, i alla fall om allt får gå som det ska. Och det hoppas jag att det ska göra. 

Nathalie är hos mormor denna vecka, och Theo passar på att vara sjuk. Han är hes och kan knappt få fram ett ljud. Slemmar som tusan i halsen, och snorar och hostar. Tycker så synd om honom. Nyss så roade han sig med dammsugaren, den är ungefär hur kul som helst. Damsuga hår och så där är jättekul. Ska jag dammsuga så skriker han i extas och ska hjälpa till. Just nu så leker han kurragömma med sin pappa. 

Jag borde plocka undan lite på golvet, och så borde jag dammsuga, för det blir rätt skäräpigt när man släpar med ved. Det har varit sjukt kallt ute de senaste dagarna, vilket har lett till att vi har haft typ 17 grader varmt inomhus. 

Nu ska jag göra lite nytta, hade jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Att sjunga i kör ska ju vara rena rama vitaminkicken. Det låter som det ryktet är sant! ;)

2009-02-15 @ 22:14:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0