Sicko

Kollade på en film i morse, när jag gick upp. En film som jag velat se rätt länge. Det är en sann film om hur amerikas sjukvård fungerar, eller snarare inte fungerar. Vissa åkte till andra länder för att få vård. I usa måste man ha försäkring för att få vård. Om man nu inte har duktigt med pengar. Men hur ofta har man 60 000 Dollar över för att laga en fingertopp som man av misstag sågat av sig med en sågklinga? Nä precis, det är inte direkt lite pengar vi snackar om. 
Vissa åkte över till Kandada för att få vård, för där har de, precis som här i Sverige, statlig vård. Som de även har i Cuba och Storbritanien. Men inte i USA. Jag undrar varför, alltså tänk att man kan neka någon vård, som verkligen behöver det, och att sedan se dem dö. Nä, ska man bo i Usa så ska man nog ha duktigt med pengar, eller ha ett välbetalt jobb.
Se filmen om ni får tillfälle, den är verkligen sevärd!

Idag har det inte hänt så mycket här hemma. Sov middag med Theo idag, och det var riktigt skönt, det var längesen man kunde unna sig den lyxen. Torsdag idag, skulle egentligen ha träning med kören idag, men jag har ju ingen som kan vakta Theo, dessutom så är ju kören under den tiden som han i vanliga fall ska sova på, då vill jag inte ha honom hos barnvakt om jag absolut inte måste. Så nu har jag skittråkigt, eftersom det inte går något vettigt på tv så sitter jag här och har tråkigt. Ja, jag leker lite med Theo mellan varven såklart, men han kräver inte så mycket just nu. Men vi blir hemma imorgon med, det känns bäst om han får vara hemma och kurera sig ordentligt, innan han möter nästa virus. Idag åt han i alla fall ordentligt med mat, alldelse själv, med egen sked! En stor potatis, och 3 fiskbullar med dillsås. Det var nam nam tyckte Theo. Och det tyckte jag med. 

Pratade med mamma idag, och hon ramlade omkull på en isfläck och fick hjärnskakning, stackars lilla mamma. Alltid händer det något. Visst har jag haft mina duster med mamma, men hon är ju min mamma... vad blir det av mig den dagen min mamma inte finns kvar längre? Hon är ju trots allt 60 år nu. Hoppas att hon får många år till. 

Nu ska jag göra nåt, vet inte riktigt vad, kolla på tv kanske... eller busa med Theo, eller varför inte göra både och?

Kommentarer
Postat av: Ellie

KUL ATT HAN GÅR!!

Inget vidare att drutta på arschlett, tur att det inte blev mer illa för henne.

Min mamma är 61 och hon druttade förra året ordentligt och det har hon sviter ifrån fortfarande, så vill det sig så kan det gå riktigt illa ju.

Tråkigt att han är sjuk igen, nemone är också sjuk med hosta och snor samt verkar det som om hon har ont ihalsen för hon tar sig runt halsen ofta o nästan säger ajj.



Hälsa från nemone o mig o hoppas han kryar på sig..

Hört något om Eric får behålla jobbet? håller tummarna för honom att han får vara kvar..



Kram

2009-02-19 @ 23:44:17
URL: http://fundersammastunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0