Stackars bebis

Tänk om jag kunde komma på lite klatchigare rubriker till mina bloggar, det är ju ändå det första man ser av en blogg. Och är rubriken intressant, så vill man ju gärna fortsätta att läsa. Men så fort jag ska skriva en blogg, så kommer jag sällan på en bra rubrik. Ja, ja.. det jag egentligen skulle blogga om, var ett tv-program jag såg igår på tv4+.
Tror det hette house of babies. Så det handlade såklart om bebisar. En liten bebis föddes, och det första de gör, ja mer eller mindre i alla fall, är att ta hål i öronen på den. Och då inte med pistol. Utan sköterskan står det och liksom trycker in stiften (i guld) i öronen på den lilla bebisen, som självklart skriker hjärtskärande. Vad gör mamman? Stoppar ett finger i munnen och ser inte ut att bry sig det minsta. Tyckte så synd om den lilla bebisen. 
En annan sak som jag reagerade på, i ett annat program, där var det en liten för tidigt född bebis, som skulle intuberas. Tror ni bebisen fick någon bedövning? Nej då, de bara trycker i det där röret och man verkligen ser att bebisen gallskriker och viftar med armarna. Gråter när jag tänker på det. Kunde inte kolla klart på programet, så hemst. Visst är det för att rädda livet på ett barn, men varför plåga en bebis? Inte trycker de ner intubering på en vuxen utan att ge någon form av lugnande och bedövning innan? Inte gjorde de så på mig i alla fall när jag skulle opereras för min njursten, vart sövd först, sen fick jag en slang i halsen. Det vet jag eftersom jag märkte det efteråt, när jag vaknat. 



Bjuder på en bild på mig och söta Theo. Sjuk och lite missnöjd över situationen... mammas plutt!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Grattis till vunnen tävling :) En beige tröja från ekobaby.se skickas så fort du mailat din adress!



Kram på dig, fina du!

2009-02-28 @ 10:03:58
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0