Vardagen, hur?

Jag är nog inte en bra planerande förälder... det kan man se på oredan här hemma... Eller så kan jag helt enkelt skylla på min son och resten av familjen... Egentligen borde jag inte sitta här nu, jag borde ligga i sängen och sova. Men jag kan inte. Går inte, för mycket som går åt skogen just nu. Ringde till FK igår, och frågade om mina pengar var på väg, nej... det var de inte, och hon visste inte heller när de skulle komma. Finns inte många kronor kvar på lönekontot nu kan jag lova, hur man ska överleva har jag ingen aning om. Hur jag ska kunna ta mig till den fina åtgärden vet jag inte heller, det kostar tyvärr pengar att åka buss. Kan avslöja att vi har 800 kr kvar på kontot, och det efter att min snälla mamma gav oss 500 för hon tyckte synd om oss. Älskade mamma <3,vad skulle jag göra utan henne?

Men för att återgå till vardagen... Hur lyckas man få ihop den. Hur gör alla andra familjer? Erik jobbar eftermiddag denna vecka, så han är inte hemma på hela kvällen, han kommer hem först när vi sover. Men jag och barnen kommer hem vid halv fem, måste med all säkerhet gå och handla, klockan är 5 när vi kommer hem. Theo somnar i vagnen, jag hinner plocka upp matvaror, diska, förbereda maten, klockan är halv 6, theo vaknar, och jag får under missnöje göra färdigt maten. Klockan 6 är maten färdig, ätit färdigt och plockat ut allt till köket och så är klockan halv 7. Dags att förbereda barnen för sängen. Nathalie går bra, hon går och lägger sig när klockan är 8. Men Theo vägrar. Ikväll somnade han klockan 22. Sover han inte den där kvällsluren (som jag inte vet hur jag ska få honom att låta bli när han åker vagn...), så skriker han högt och konstant och det går knappt att få i honom mat. 
Hur gör alla andra? Jag fattar inte hur ni bär er åt. 
En annan liten önskan jag har är att jag skulle hemskt gärna vilja ha lite egen tid. Somnar inte han förrens 22 (som han gjort under denna vecka) så vet jag inte vad jag gör. Vardagslyx för mig har blivit att få sitta här eller kolla på något tv program som börjar klockan 8. Men så som Theo har varit nu så går inte det. Fick honom iofs att somna klockan 9 här om kvällen, men det var först efter att jag legat bredvid honom i en timme i sängen. På grund av att han inte vill sova så hinner jag inte diska, och knappt duscha... känns inte så fräscht... Ikväll tog jag mig tid att duscha, och se vad klockan är, jag ska sova nu, så jag kanske får en liten blund i mina ögon. 
Vill mest av allt ha en kram nu... och så vill jag att min älskade Erik ska få behålla sitt jobb, det skulle vara stormöte där imorgon, och jag hoppas att det är åt det positiva hållet, men ser man på alla rapporter så är det ju inte mycket som tyder på att det ska gå bra det här... Men jag hoppas vid högre makter. Och jag hoppas att den högre makten är Mr Obama, och jag hoppas att han kan trolla och göra allt bra igen.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, hinna med att ha ett fint hem med småbarn och dessutom försöka klämma in egentid är inte det lättaste alltid. Ofta är det fint hem som får vänta först hos oss ;-)

Vi fick kämpa lite med att få Astrid att somna tidigare och bara ha en tupplur på dagen, tog väl en vecka innan hon riktigt vant sig vid det. Men det gör att hon somnar tidigare och sover bättre på natten.. kanske går att vänja honom med lite envishet?

2009-02-05 @ 20:35:13
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0