Vilken dag!

Fullt upp idag, men inte så roligt som det hade kunnat vara... Jäkla ekonomiproblemen från FK står mig upp i halsen nu. Men det finns säkert de som har det värre än jag. Har försökt ringa dem, men kommer inte fram. Får försöka imorgon igen... finns inget annat att göra, tyvärr. 

Har haft Alex här under helgen, och det har varit trevligt, tills idag. Då han fick för sig att göra "dumheter" i sängen. Såg det först när han hade åkt, så det var bara att riva ut lakan, täcke och kudde och tvätta det. Tyvärr har vi ingen stor maskin, så kudden måste tvättas ensam, precis som täcket. Bäddmadrassen skulle Eriks pappa ta med sig till sitt jobb och tvätta den där. 
Theo har varit på mysigt humör idag, så han har inte varit speciellt svår att roa. Pricken över i vart när han fick bada med sin idol - storasyster. 

Pannkaka till middag idag, Theo kräktes upp den, jag har ingen aning om varför. Men han såg inte ut att må dåligt. Men han är rätt lik mig för övrigt, och är det så, så kan jag räkna med att han kommer kräkas varje gång han blir förkyld. Jag kräks om jag får ner för mycket slem i magen. Har läst att de kan kräkas om de har en infektion i kroppen. Men nu hoppas jag att det är stopp på sjukan för ett tag, för nu vill jag iväg och träffa lite folk. Även om det inte är skitroligt att åka iväg på en arbetsmarknadsåtgärd, så innebär det ändå att jag får "semester" från hushållet. Dessutom får man träffa flera människor, jag som dessutom är social tycker det är aptrist när jag inte träffar någon. 

Hörrö Ellie, ni får släpa er hit till våren så vi kan sitta ute och fika, saknar dig!! Tycker även att fröken K kan komma med sina barn!

Nu ska jag smaska glass och chokladpudding... låter säkert som en knepig blandning, men det är faktiskt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0