Gissa vad jag har ätit

1 STYCKEN SEMLA!!!! Årets allra första, har aldrig ätit semlor så tidigt någon gång. Fick dem från snälla svärfar. Han kom hit med 3 stycken. 1 står i kylen, som Theo ska få äta imorgon. De andra två har vi ätit. Svärfar var fyndig och sa grattis på namnsdagen. Jag fattade inte vad han menade först, men så sa han att vi bor ju på sveagatan, och svea har namnsdag. Smart... Min farmor, som förvisso inte lever längre, har också namnsdag idag.

Läste en god väns blogg som tröttnat på alla som ger nyårslöften som de inte kan hålla. Och jag håller med, det är många som ger löften, bara för att ge löften. Varför lova nåt och inte hålla det? Det undrar jag. Själv håller jag mig från att lova nåt högt, möjligen försöker jag lova nåt till mig själv, men inget som jag knystar om högt i alla fall.
Men ett år när jag var typ 10 år eller nåt i den stilen så gav jag ett nyårslöfte om att inte äta godis på ett helt år. Klarade jag det så skulle jag få 1000 kr. Jag klarade det faktiskt. Men mina föräldrar bestämde reglerna. Vilka blev snälla ärligt talat. Jag fick äta snacks och choklad, glass när det var kalas. Kakor om det bjöds på det och så vidare. Så det jag fick hålla mig ifrån var lösgodis. Och det var ju inte speciellt svårt, för det har jag aldrig varit speciellt förtjust i.

Idag har det varit svinkallt ute, men vi var ute och gick en rätt lång promenad. Theo sov i sin vagn. Jag hade erotikdödare (långkallingar) och jenas på mig, men trodde att jag skulle förfrysa mina ben.

Nähe, nu måste jag ila upp till sovrummet för säkert 15:e gången på 2 timmar. Theo vill inte sova.. eller somnar och vaknar på en gång igen...

Gonatt på er alla! och gott nytt 2009!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hej.. ny blogg igen för mig pga en massa strul, ska inte byta nått mer.



Kram

2009-01-03 @ 12:34:30
URL: http://htt:/fundersammastunder.blogspot.com
Postat av: Ellie

så detta är min nya



fundersammastunder.blogg.se

2009-01-03 @ 12:35:38
URL: http://htt:/fundersammastunder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0