Han bor i skrubben

Min son bor i skrubben hihi. Det låter säkert brutalt och elakt. Men det är sant. En liten skrubb med kallt golv. Ni tror säkert att jag stänger in honom där inne. Men nej, så elak är jag inte. Så här ligger det till; Jag städade ur skrubben i hallen idag, och möblerade om lite där inne. Då vart det en liten plats kvar där inne. Och där ville självklart Theo krypa in. Jag la dit ett fårskinn, så det inte skulle bli kallt om rumpan på honom. Så där inne har han lekt länge idag. Tydligen så är det jätteskoj att knuffa in en stor boll där inne, krypa in och sen kasta ut den. Eller varför inte leka med ett damsugarmunstycke, som är oanvänt? Låter väldigt kul tycker jag.


Här är bildbeviset :). Tydligen så hittade han ett tomt juicepaket där också, trots att jag tyckte att jag plockade undan så noga. Och röret bakom honom som det är isolering på, är numera inplastat, så han inte ska kunna gå och äta av det.

Idag har jag hunnit med att göra en hel del. Jag har dammsugit i stora vardagsrummet, jag har tvättat och torkat kläder. Jag har bytt lakan i vårat sovrum, och även i Nathalies. Jag har duschat själv, och badat Theo. Och dessutom har jag ätit upp alla maränger som var kvar, vilket bara var 10 stycken. Men de stog extra länge i ugnen, så sockret hade blivit lite bränt. Vilket ledde till att de först smakar som kola i munnen, eftersmaken blir som smaken av sockervadd. Svårt att sluta att äta då.

Jag försökete även ringa till försäkringskassan. Jag ringde 3 gånger, skulle prata med någon angående en utbetalning som jag väntar på. Men varje gång jag ringde så möttes jag att det var för många som ringde, så jag fick vara god att försöka igen senare. Sånt har jag inte riktigt tid till, då jag har barn att ta hand om. Visserligen är Erik hemma, men samtidigt så måste jag ju få lite annat gjort med. Jag kan inte gärna sitta och ringa precis hela tiden.

Tidigare ikväll så kollade jag på riskfyllda förlossningar, och de är bra fjantiga i USA kan man tycka. Där kallas det för "stora bebisar" så fort bebisen närmar sig 4 kg i vikt. Tycker det hör mer till vanligheterna. Mina barn har vägt mellan 3,7-3,8. Stör mig lite på deras förlossningar också.  De klipper navelsträngen så fort barnet kommer ut ur magen, och mamman som har värkar hon ligger bara på ett ställe. Nog ser det så ut i alla fall.
Men jag gissar att jag tycker så här bara för att jag är van med en helt annan förlossningsvård. De som är från USA tycker säkert att de får den bästa vården.
Skulle vara kul att veta vad Bambi (en bloggare vars blogg jag läser) skulle tycka om det hela... hur hon anser att den svenska förlossningsvården är...

Nu ska jag äta nåt, är hungrig :-).

Kommentarer
Postat av: Ellie

Oj vad stor han har blivit då, kul med egen gömma ju. Sånt skulle nemone älsak att ha för hon ska ju int epå alla tänkbara trånga konstiga ställen bara hon får och hinner så klämmer hon in sig.

Det är ju kano o han kan ha det lilla utrymmet frö sig själv o leka i om han tyker det är så roligt, jag skulle absolut låta nemone ha det så om vi hade det.



Hopas allt är bra med dig o familjen.

2009-01-08 @ 10:51:36
URL: http://http:/fundersammastunder.blogg.se
Postat av: Honung

Hallå!

Menar du att du aldrig såg min förra eller förrförra bild? Oj. :) Tack för kommentar. Han är gullig, din grabb.

2009-01-09 @ 09:49:01
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken glad kille!!! =)

2009-01-09 @ 19:41:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0