Odd Molly

Jag har väl aldrig varit märkesfanatiker... men bambi som bloggar mycket om just odd molly har lyckats inspirera mig. Synd att det är så dyrt... Fast egentligen så kanske det inte blir så dyrt om man börjar jämföra. Köper man en topp för 200 i en vanlig klädaffär så kanske den ser snygg ut i ca 3 tvättar. Sen börjar man se spår av att den förlorar formen, sömmarna blir snea och så vidare. Snart så hamnar den där toppen längst in i garderoben, och man använder den bara om man måste. Ett plagg av märket Odd Molly håller längre. Blir inte noppigt och håller form och färg. Men de är ju betydligt dyrare. Är dålig på att leta upp affärer där de säljer odd molly, men bambi vet. Måste leta på det inlägget och kika lite jag med. Man kan ju i alla fall drömma, eller hur? Såg nåt som såg snyggt ut på bild först... stickade byxor, men när man kollade detaljerna så var det inte riktigt lika snyggt längre. Känns ju inte som att det blir speciellt varmt med stickade byxor, blir nog till att ha leggings under dem, för de som ska ha dem på sig alltså.

Tisdag idag, skulle gå till arbetsförmedlingen idag tänkte jag. Men när jag kom dit och stog det att de ändrat öppettider. Nu är det bara öppet på torsdagar, 10-16, med lunch mellan 12-13. Kommer väl vara kö utanför om det fortsätter på detta vis. På dagis så har Theos mössa försvunnit. Ingen vet vart den är någonstans. Han är ensam om just den mössan, och dessutom så är den namnmärkt också. Så den borde ju komma fram. Men det kändes lite knepigt att gå hem utan hans vanliga mössa. Tur att han hade luvtröja och luva på jackan.

Har druckit dagens första kopp kaffe och väntar på att Erik ska komma hem. Pratade med honom för en halvtimme sen. Då hade han precis gått ut från duschen på sitt jobb. Han skulle förbi och klippa sig idag. Men där han klipper sig kan man inte boka tid, de har bara drop in. Vilket gör att det kan vara en jättekö. Jag gick förbi hårverkstan idag, och beställde tid, ska vara där imorgon 8:30. Ska bli skönt att toppa sig lite. Synd att man blir så ful när man har blekt håret, är ju mörk i grunden, så ni kan ju gissa hur jag ser ut ha ha.

Köttfärssås och spagetti blir det till middag idag, blir poppis hos många. Iaf om Erik gör köttfärssåsen.

Det får vara allt för nu.. ha de gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0