Grillat

Vart det till middag idag, och det gick ganska bra. Jag säger bara ganska, för jag är absolut inte van vid att grilla i en klotgrill. För den som inte tror att det är så stor skillnad mellan en sådan och en som är öppen längs ena halvan så kan jag säga att skillnaden är stor. På en klotgrill är det lika varmt överallt, ingenstans där man kan lägga kött som kanske inte skulle behöva grillas så väldigt fort. Men det gick rätt så bra ändå faktiskt, jag ska inte klaga alls. 
Köttet hade legat i marinad i ett dygn, och det vart både saftigt och och smakrikt. Trots att det var billigt kött av märket euro shopper... 


Imorgon ska det målas här hemma, första lagret. Det ska tejpas först, så att det inte smiter in färg där det inte ska. Hade gärna målat, men det lär jag väl inte få... Så då får jag väl göra det jag brukar göra, roa en Theo som skriker i högan sky för att han inte får hjälpa sin pappa... Har fått en riktigt pappagris här hemma nu. Men sova ska han göra med mig, men han har lagt sig till med en ovana, nämligen att ta en timme på sig innan han somnar. Trots att han är jätte trött så ligger han och håller sig vaken. 

Nähe, klockan börjar ticka iväg, jag ska nog ta mig åt sängens håll, kanske ta mig en dusch också. Man vet ju aldrig, kanske åker vi till Marieberg imorgon. Skulle vilja kolla lite på bauhaus, på dörrhandtag och vred till lås. Skulle även vilja införskaffa ett par lådor till Theo, att ha leksaker i. Finns ju sådana i plast, med hjul på.. skulle vara väldigt bra att ha. Kanske lock till också... det jag söker finns på ikea. 

Hur har eran kväll varit, och vad ska ni göra imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0