Nya utmaningar!

Vi har väl kommit fram till här hemma att lillplutten måste försöka sova i sin egen säng lite. Visst, det kommer att kännas knasigt när jag gå och lägger mig. Tomt så att säga. Sambon jag bor med är ju mest nattuggla, så han lär väl inte gå och lägga sig samtidigt som mej. 

Men utmaningen för nu består av att få den lille att sova i sin egen säng. Och ikväll gick det ganska bra. Han var lite ledsen ett tag, men förstod till sist att jag inte tänkte ligga bredvid honom i hans säng... Han nöjde sig då med att jag höll hans hand, klappade honom lite, och till sist så somnade han, utan att jag hade någon hand på honom. Nu får vi se hur länge han vill ligga där och sova... Jag tänker ju inte bråka allt för mycket med honom nu i början. Bara att han somnar i sin egen säng är en stor sak, i alla fall för oss. 

Nu ska vi mysa lite i soffan jag och sambon... ha en bra kväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0