Renoveringen fortgår

Jodå, det går frammåt, om än inte så fort. Kapa till gipsskivor tar ganska lång tid. Iaf när det bara är 6 mm gips. Funkar inte att bara skära ett par spår och sen bryta, det vart inte så bra då... Så nu får Erik hålla på och skära gipsskivorna med kniv. Och det tar en himla tid. Men det kommer nog bli bra när det är klart. 
Spacklingen har påbörjats, har spacklat vissa skarvar och skruvar... men så bakom toaletten ska det ju också på med skivor. Det är där problemet är. Det finns ingen låsventil där, så man kan inte stänga av vattnet. Så nu är erik iväg in till Örebro och ska köpa någon ventil till det.. Det blir nog bra... Jag vill att det ska vara färdigt snart. 

Idag så har vi inte gjort så mycket, har varit och cyklat ett par gånger. I förmiddags så tog jag med mig Nathalie och cyklade. Hittade en cykelväg, som en gång varit tågbana... följde hela banan för jag ville se vart vi skulle hamna någonstans. Och vart hamnade vi? Jo, i Gropen, ett mycket litet samhälle som bara har en mataffär och en golvfabrik, typ. Cyklade runt lite i Gropen, sen cyklade vi hem igen. Väl hemma så tog vi det lugnt en stund, Theo sov middag i sin säng, och nu på eftermiddagen så tog vi ännu en cykeltur, men denna gången inte lika långt. Theo var nöjd, men frågade efter sin pappa precis hela tiden.

Nu ska vi ta det lite lugnt vid tv:n, snart ska middagen påbörjas. Kycklingklubbor med ris och sås får det bli till middag idag.
vad har ni ätit för mat idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0