Som sagt var...

Så var det årets första dopp idag, och egentligen så var det ju skönt, det var inte svinkallt med 23 grader... FAKTISKT. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka och bada fler gånger. Ännu hellre skaffa säsongskort. Vattnet kändes så fräscht, men ändå inte överklorerat... Ni vet så där som det kan sticka i näsan när man kommer till ett badhus, där det känns som att vattnet består av 50% klor?! Det gjorde det iaf inte på Sannabadet. 
Duktiga Nathalie visade att hon kunde simma, en kort bit. Svårt för henne, då hon har svårt att slappna av, så hon glömmer bort att andas, och det där gör att kroppen blir stressad, och hon kan inte simma... Men hon simmar lite längre för varje gång hon försöker. Det tar väl en stund innan hon får in snitsen gissar jag.
Hon kan hoppa ner från kanten och hamna under vatten, och ta sig upp till ytan igen, och det känns ju bra. 

Erik har klippt gräset idag, så nu är det kort igen, tyvärr så växer det ju så in i bövelens fort, så det är ju snart dags att klippa det igen. Imorgon ska jag försöka tvätta lite kläder som N ska ha med sig när hon åker till mormor och morfar, och sen vidare till sin pappa. Känns inte bra att packa ner nästan varenda klädtrasa hon har, för jag vet ju inte vad jag får se igen, tyvärr. Låter det sorgligt? Inget emot vad det är heller... 
Jag ska leta på alexanders mysbyxor tills på Söndag med, som jag nästan fick ovett över att jag inte packat ner. Sist herr J sa nåt om det så sa jag att de låg i tvätten vilket de faktiskt gjorde också, så det var ju inte helt fel. Jag får väl helt enkelt be om ursäkt för att jag tvättade hans kläder... morr.

Är sugen på att måla om lite saker här hemma... vet inte om jag tog upp det i något annat inlägg. Men vi har ett barnbord med tillhörande 2 stolar, och de är målade. Men inte i någon bra färg. I färgaffären som jag köpte den färgen i (för en hel massa år sen) så sa de att det var högblank färg. Eller lackfärg som jag specifikt bad om. Men så var det inte... Det blir ju lättare att torka av det, om det blir smutsigt.

Annars kan jag säga att Theo somnade frivillig i sin säng idag, när vi flyttade in den till vårat sovrum. Jag tänkte först att han skulle få somna i våran säng, och så skulle jag flytta över honom, men se, så tänkte inte han. Han ville sova i sin säng på en gång. Duktig plutt!

Nu ska jag dra mig iväg till sängen!
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0