Städ och rens

Vilken dag, fullt upp hela tiden. Men vi har fått rätt mycket gjort å andra sidan. Jag har dammsugit och torkat golven, fast det kan man knappt tro nu längre. Erik har slipat, och målat dörrkarmen på lilla toan. Imorgon så ska vi förlimma väggen, så att vi kan få upp väven (för den som inte vet så måste man mätta väggen... annars drar den åt sig limmet, och väven/tapeten kommer att ramla ner igen). 
Jag har även rensat lite ogräs på framsidan, men myyyycket kvarstår för att det ska bli så fint som det faktiskt skulle kunna bli. Men att rensa bort ogräs som sitter som berget mellan plattorna är inte ens lite kul... jag lovar. Har du nåt bra tips på hur man kan få bort det relativt lätt? Tala om det då i så fall. 
Jag har tvättat idag också, och så har jag plockat undan på golvet i sovrummet. Jag ska snart släpa upp dammsugaren dit upp och dra en repa. Men innan det så ska jag rensa ur trappen, så den kan få sig en omgång också. 
Till middag serverade vi grillat, imorgon ska vi äta hos Eriks föräldrar. 
Senare ska jag visa er vad vi köpt till lilla toaletten, så kanske ni kan få ett hum om hur det kommer att se ut där, rent inredningsmässigt alltså. 
Nu ska jag fortsätta städningen... pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0