Tapet

Jag tog upp med Erik vad han sagt angående lilla toaletten... Han sa att han inte sagt nåt sånt... hmmm, knepigt att jag minns det då. Eller så tycker han att jag kommer ihåg för mycket onödiga saker - men det kanske inte var onödigt för mig? Skit samma, idag var vi iväg till färghandeln. Så bra att vi har en jättebra färghandel här i Fjugesta, Colorama, som det heter numera. När vi flyttade hit hette det rätt och slätt Fjugesta järn & färg. 
Vi hittade ett par tapeter som vi gillade. En mörk med rosa blommor på, men den kostade 599 kr rullen, och det kändes lite väl dyrt, med tanke på att ytan den ska tapeteras på är väldigt liten, en rulle blir det kvar över hälften på. Så vi hittade en tapet med samma mönster, fast med andra färger. Och efter lite funeringar fram och tillbaka så kom vi fram till att den blir allra bäst. Anledningen till att jag ville ha nåt med lite rosa i, var att jag ville ha lite fräg där inne. Inte bara grått, kallt och mörkt, om ni förstår vad jag menar. Men så kom hon som vi pratade med i färgaffären med förlsag om att man kan ju ha inredningsdetaljer som är rosa. Att jag inte tänkte på det själv. Kommer bli kanonfint där inne när det är klart. 
Hade jag hittat en bild på tapeten så hade jag visat er, men nu hittar jag den inte på bild, hittar bara den dyrare, med rosa blommor... Dumt :/
Btw, ingen som kommenterar här längre, trist :/

Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

Att piffa med detaljerna är det bästa för då kan man ju byta lite efter årstiderna utan att det kostar skjortan.

2009-07-21 @ 18:15:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det var riktigt kul! Och skönt att komma iväg på lite semester. Nej som sagt, var väl drygt 7 år sedan nu. Hoppas man hinner åka dit innan det är för sent!

2009-07-22 @ 00:37:28
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0