Trött idag

Idag är jag trött, trött, trött. Theo vaknade inte överdrivet tidigt, och jag somnade inte överdrivet sent. Men jag drömde en massa knepiga saker i natt. Inget otäckt, bara lustiga drömmar. Försöker jag återberätta dem så kommer de nog inte låta så lustiga som jag upplevde dem, så jag låter bli. 

Just nu sover Theo, jag var nyss uppe och la honom, han somnade nästan på studs. Regnet öser ner, Nathalie kollar på barnprogram. Hon väntar på morfar som snart kommer och hämtar henne. Jag ska snart ta en vända med moppen, och torrmoppa här, ett bra alternativ till dammsugare. 

Erik bor nästan inne i våran lilla toalett, inte för att han mår dåligt, utan för att allt tar lite mer tid än vad man planerat från början. Men det artar sig. Nu sitter det gipsskivor överallt, på alla väggar. Alla skruvhål är spacklade, och slipade. De ska spacklas och slipas igen. Efter det så ska man försöka smeta upp väv på väggen. Låter säkert inte som om nåt en modern människa skulle sätta upp på väggarna, men vårat hus är inte modernt, så det blir nog bra ändå, faktiskt. Hela rummet ska målas vitt, bakre väggen får nog en tapet, i någon rolig färg... Vad för färg har jag ingen aning om... Men jag gissar att det blir nåt som Erik får bestämma. Det fick jag höra för några månader sen, när jag försökte komma med tips och vad jag tyckte att vi skulle ha där inne... Då svarade han att han trodde att han skulle få göra ordning där inne. Så det ska han få äta upp nu, om han börjar fråga om vad jag tycker att det ska vara där inne... Jag orkar inte tjata som jag fick göra med tapeten här inne i vardagsrummet. Fick tjata och åter tjata om att denna tapet skulle bli jättebra. Till sist så gav han med sig, och nu håller han med om att det faktiskt vart bra... men jag orkar inte tjata mer. 

Nähe, nu ska jag återgå till städningen... innan självaste morfar kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0