Väntetid

Dagen segar sig fram, idag finns inget att göra inne på toaletten. Det står och torkar just nu... Och det tar tid, vill jag lova. Visst skulle vi kunna börja måla ikväll, enligt alla anvisningar om att det ska torka ett dygn. Men man vill ju inte riskera att det är fuktigt någonstans, för då stänger man ju in fukten, och så får man påhälsningar av Mr Mögel. 

Idag ska vi grilla, ska precis till att sätta igång grillen. Invigning... har marinerat kött ett helt dygn. Lutar verkligen marinad i hela kylskåpet. 

Precis just nu så borde jag ställa mig och tärna ett grönt äpple i små bitar, som vi har i potatissalladen. Jag kan lova att det piffar upp vilken köpt potatissallad som helst. Vill man piffa till den ännu mer så köper man en burk creme fraiche, och kapris. Kapris tar man så mycket som man tycker. Vill man gömma den så kan man hacka den i småbitar, vill man inte gömma den så har man i den hel. Kanske som garnering på potatissalladen? Råkar man även ha dill och gräslök hemma i trädgården så kan man ha i det också. Den bästa potatissalladen blir nog den man gör själv från grunden, med färskpotatis. Men jag har inget potatisland, och jag är lite för bekväm för att orka göra potatissallad från scratch. 

Har lite bilder att visa upp, en Theo som posar, och som bestämde att hans rosa fina flygplan skulle vara med på bild :).





Det får vara allt för nu, ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Danne

Hej. Tack för dom orden. Tror säkert det kan vara svårt att få tid över till fotografering när det finns så mycket annat som måste göras. Jag hoppas dock kunna försörja mig på min fotografering i framtiden. Gör en del småjobb redan nu, så som ex. bröllop

2009-07-26 @ 23:06:43
URL: http://danieldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0