God Eftermiddag!

Var helt säker på att det var torsdag i morse... men så var det ju inte. Telefonen ringde vid halv åtta i morse. Jag skulle få jobba idag. Trevligt med lite extra pengar. Idag skulle jag vara på ett ur och skur dagis. Dvs att de är ute mest hela tiden. Inte min favorit när det är halvkallt, blåsigt och allmänt tråkigt väder. Inte en solstråle så långt ögat når. Kändes fånigt att gå runt och vara ute och frysa som en tok. Hade tagit fram varma kläder som jag skulle ta med när jag åkte. Kom jag ihåg att ta med dem när jag åkte? Nej, självklart inte. Det slutade med att jag fick låna en jacka där. En dubbeljacka med fleese invändigt och så var det någon typ av vindjacka utanpå. Skön var den i alla fall, och jag slapp frysa. 
Så nu har jag lovat mig själv att jag ska försöka köpa nåt ordentligt i jackväg, gärna regnbrallor med, typ ett bra vindställ skulle jag behöva, så jag slipper gå runt och frysa när jag ska jobba med barnen. Härliga barn var det i alla fall. 

När jag kom hem så var det ingen hemma, Nathalie har inte kommit hem och Erik är iväg och hämtar Theo. Fanns två små pluttar där på dagis, som är i samma ålder som Theo, och det gör ju inte att det blir lättare, saknar ju Theo så mycket när jag ser dem. Men det är nog ett dagis som Theo skulle trivas jättebra på, han vill ju vara ute precis jämt. 

Nu ska jag försöka komma på nåt bra att äta till middag. Ska ringa Erik och höra vad han tycker att vi ska äta idag. Jag är sugen på tacos, men Erik är allergisk mot barn som kladdar... har försökt förklara att alla barn kladdar... Det är nåt man måste tåla, annars så ska man nog inte ha barn. Hur ska barnen annars kunna lära sig att äta "fint" om de inte får kladda först?

Vad har ni gjort idag? Och vad ska ni äta för middag?

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har en sån där 2-i-1 jacka, hur bra som helst. Det tycker jag att du ska satsa på om du ska köpa ny jacka. =)



Trevligt med extrapengar. =)



Tur din sambo inte är med när River äter i så fall. Det är mat både här och där trots att han blir matad. ;)

2009-06-05 @ 16:47:51
URL: http://krajstajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0