God Morgon Solia Tisdag!

Jag vart rakt förvånad i morse när det var dags att kliva upp. Vad var det jag såg på den annars så gråmulna himlen? Jo SOL... en stor sol. Jag tänkte att den försvinner väl snart, kollade väderleken, och enligt den så ska den stanna här i två dagar. Härligt, härligt. 

Erik har blivit av med jobbet igen :(. Han slutar vecka 28, och det är ju inte långt kvar tills dess. Men de trodde att det berodde på att de tagit in för mycket sommarjobbare. Förhoppningsvis får han komma tillbaka till hösten igen. Han ska iaf tacka ja till utbildningen, men får han jobb så får han väl sluta gissningsvis. Jag söker ju jobb för fullt, inte mycket annat jag kan göra. Ska söka som elevassistent i Örebro, får se om jag får det... Jag kan ju i alla fall hoppas. 

Vad händer annars just idag då? Ingenting faktiskt. Men imorgon ska jag in till KFG, och på sena eftermiddagen så är det midsommarfest på Theos dagis. Just det det innebär är jag inte helt på det klara med, vi ska i alla fall ha med oss blommor. Får väl se vad vi kan hitta. Det växte ju lite blomster på åkern bakom dagiset. Kanske kan plocka ihop en kvast där. Här i trädgården växer ju inget som passar sig direkt för en midsommarstång. Skulle vara blommorna i rabarberna då :D. 

Nästa vecka får jag veta om jag kommer in på utbildningen, jag hoppas innerligt. 
Sitter och funderar på hur man fixar ihop ett billigt men roligt kalas, vad gör en 8-åring på sitt kalas? Har man fiskdamm? Annordnar man lekar? Eller bjuder man in en hoper ungar, och så får de leka bäst de vill, och så fixar man fika efter en stund? Med tårta och Ljus och sånt där?
Om någon vet så vore jag väldigt tacksam för svar!

På Söndagen kom Emma förbi med sina barn. Jag fick gosa bebis, och Leo fick leka med sina låtsaskusiner :). 

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hej i solen..

Angående kalaset,tycker hon om att dansa?

Ett disco kalas är perfekt i den åldern, sedan kan man ha istället för fiskdamm skattjakt man ritar några olika kartor som de får gå efter o hitta sin godis påse, det har fungerat för oss o sådana som vi varit på..



Hoppas allt är bra annars!

2009-06-16 @ 10:57:49
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0