Grattis till mig!

Jag var ju med och tävlade för ett kort tag sen, om ett kalaspaket. Å vet ni, jag vann!! Himlans vad kul. Nathalie önskar sig ju ett kalas, och jag fick presentkort på 350 kr. Det lär väl dyka ner i brevlådan, eller så får jag ett mail om det om ett kort tag. Men jäklar vad kul. Jag vart så orolig över att N inte skulle få nåt kalas, eftersom ekonomin vart skral, nu när Erik vart av med jobbet. Varför han vart det? Jo, för Ericsson tog in för mycket sommarjobbare. Men både han och jag hoppas att han får komma tillbaka dit, för han trivs väldigt bra där. 

Busväder idag, men jag hann iväg och lämna barnen på fritids och dagis innan regnet började falla. Och sen när jag har hämtat barnen så är det helg. Lång helg dessutom, såååå skönt. Jag ska passa på att städa av lite här hemma, dags för det nu (igen). Ibland undrar man varför man skaffar såna där barn, stökmakare... 

Theo var så gullig igår kväll när jag skulle gå och lägga mig, för han vaknade när jag kom in genom dörren. Han satte sig yrvaket upp i sängen och så log han mot mig. Jag gick och la mig, och så flyttade han sig närmare mig, och låg där och klappade mig på kinden. Sen knuffade han mig så jag låg på rygg, och så la han huvudet på min bröstkorg, och somnade där. Det var sååååå mysigt!

Igår så grillade vi, det var längesen vi kunde göra det, smakade riktigt bra faktiskt, men så är ju jag Fjugestas främsta Grillmästare... Eller jag kan ju i alla fall låtsas att jag är det :-). 

Nästa helg är det lill marken är i Fjugesta, den ska jag gå på, ska införskaffa mig en vaxduk till bordet ute på altan. Måste nog införskaffa ett väldigt långt gummiband oxå, så att jag kan sätta fast den. För såna där klämmor funkar inte, de får aldrig sitta där de ska i alla fall. 

Nu ska jag plocka lite här hemma!!

Kommentarer
Postat av: annah

åh, grattis till vinsten. jag har aldrig lyckats vinna något fast jag är med i tusentals tävlingar....

Åsså tack för tipsen! Du ger alltid så smarta och goda råd! Tack för de, de uppskattas verkligen. Ha en riktigt skön midsommar :)

2009-06-18 @ 11:21:05
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: Malin B

Grattis till vinsten. Jätte kul.



Om du inte tänker flytta vaxduken under hela sommaren kan du göra som jag - nita fast den i bordet (om du nu har ett träbord som jag).

Den ligger perfekt i alla väder då. =)

2009-06-18 @ 13:08:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0