Jag har bestämt mig

Det får bli fäskpotatis idag. Hade jag haft pengar och så, så hade jag banne mig fixat ett potatisland. Men det skulle krävas så mycket för att lyckas med det, här på våran gård. För den är full med skräp, under gräsmattan. Med skräp menar jag att de använt tegel, stora stenar och lera som fyllnadsmaterial. Så om man får för sig att gräva sig en rabatt så kommer man ungefär 15 cm ner, sen så möter man massor med stora stenar och tegel. 
Men för att återgå till det jag bestämt mig för, så blir det färskpotatis till fläskifilén, som ska helstekas i ugnen. Till det så blir det en pepparsås som jag hittade ett bra recept på. Lite grönsaker kommer även serveras till det. 

Jag ska ta en vals med min nya mopp som jag inte har invigt ännu. Köpte en ny sådan på ica för ett tag sen. Först ska jag torrmoppa, se om den är så bra som de säger att den är... Jag litar inte riktigt på det här med microfiber... Men går det bra nu så får jag väl se mig besegrad. Jag använder ju trots allt microfibertrasor när jag dammar. 

Imorgon ska det visst bli regn, ser inte skymten av nåt som ska likna regnmoln, men det är ju imorgon det ska regna. 

Morgonen förflöt på rätt bra, förutom att Theo ville ligga och sova lite längre än vad som var passande. Han har blivit en liten kvällsmänniska, och så vill han sova på morgonen. Och det gör inget nu, när det är sommarlov och allt. Då är jag bara glad att jag slipper gå upp supertidigt. 

Igår så fick jag agera mördare igen, en nattfjäril, en stor fet fluga, och en skalbagge fick sätta livet till när jag ville borsta tänderna i fred på toaletten. Imorse höll en geting på att få sätta livet till, men den var klok nog att förstå att den skulle flyga ut om den ville överleva ett tag till.

Jag har en liten fundering, angående katter, eller hundar... Vi har en katt, som ibland får för sig att jaga humlor och getingar. Och dessutom bita på dem. Hur farligt är det för dessa djur om de blir stugna i mun eller svalg? Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Linda

Oftast ofarligt, om det inte är flera stick, och om katten inte verkar må dåligt. Tussie blev stucken en gång, fick en väldigt stor söt bula på "kinden" men verkade må hur bra som helst.



Vad är det för skor du köpt, du måste ju visa upp sånt du shoppar vet du väl!

2009-07-02 @ 20:13:53
URL: http://lindaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0