Nytt dagis!

Det ringde från kommunen i morse. Precis när jag kommit innanför dörren här hemma. Det var som sagt från kommunen, det görs vissa förändringar inom kommunen just nu, som innebär att man ska spara pengar (såklart). På Storken, där Theo går nu, så öppnade de först en till avdelning, tills de kom på att de skulle bygga ut det nyaste dagiset i Fjugsta, på Bergavallen. De ringde iaf till oss och frågade hur vi ville göra med Theo. Vill vi ha honom kvar där han är nu, eller kunde vi tänka oss att flytta honom till Berga. Berga är ett utedagis, jobbade ju där förra veckan, så jag är rätt säker på att Theo kommer att trivas där. Så den 10:e augusti så kommer han att skolas in där. Anledningen till att jag så glatt svarade ja på att flytta honom är att Alice, hans nuvarande fröken ska sluta nu. Hon ska pensioneras. Finns nog ingen i Fjugesta som klår hennes hand med barn. Hoppas att Emma som jobbar där får följa med till Berga, och jobba där. Theo skulle bli glad över det, han tycker mycket om henne med nämligen. Och Emma är väldigt, väldigt bra som fröken. Huruvida hon är utbildad eller ej har jag ingen aning om.

Ska strax gå och hämta barnen från dagis och fritids. Skulle gladerligen slippa det ibland. Lär väl slippa det imorgon iofs, för då ska jag in till Örebro. KFG träff. 

Undrar vad vi ska hitta på till middag här hemma, som är relativt nyttigt. 
Testade nåt ruskigt äckligt idag, blandade pulvernutrilett med varm mjölk och kaffe, och det vart superäckligt. Det vart alldeles tjockt. Varför jag testade? Läste att man kunde prova det, jag lovar, jag ska inte prova det igen!

Vad ska ni äta för mat idag?

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ännu så länge har jag bara ätit havregrynsgröt med russin, linfrö, solrosfrö, en kopp grönt te och en mörk macka med laxpastej på.

2009-06-10 @ 07:43:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ellie

Bara min shake inte ens kaffe har jag fått i mig idag, ska göra mig ordning för färd till marieberg med min son han behöver skor till avslutningen i morgon så vi skolkar lite hihhi äsc de har ju bara bad dag i dag och i detta vädret hade han ingen lust att fara iväg. Kan förstå honom för han ska på fotbollscup i karlskoga ihelgen och badar han så är han väl bli sjuk tills helgen och då blir det ingen fotboll.



Så vi tog ett beslut att skolka idag...

Vilken mamma jag är då eller hur??



Kul att Theo får komma till ett nytt dagis och som du säger att det passar honom, håller tummarna att det komma gå bra.

Sköt om er kramis

2009-06-10 @ 10:55:29
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0