online igen

Efter att åskan fick för sig att ta en tripp förbi här någonstans så dissconnektade vi... Fint språk va? Vi drog ur modem och hela allt ihopa, man vet ju aldrig med åskan. Vet många som fått sina prylar förstörda av åskan. Inte kul alls. 

Idag fyller Eriks morfar 80 år. Vi har inte varit där och fikat, för det orkar han inte med, men Erik var förbi och sa grattis, och fick med sig fika hem till oss andra. Och det var ju väldigt snällt. 

Jag sitter här i godan ro och dricker mitt kaffe, som börjar bli kallt, och inte alls smakar lika bra längre, men är man en långsam kaffedrickare som jag, så får man stå ut med det. Och varje gång jag häller upp kaffe, så lyckas barnen ställa till med något, och så ställer jag undan kaffemuggen, och glömmer bort den sen. Är det fler mammor än jag som lider av sådana problem?

Ska strax gå och handla, idag ska vi äta onyttig mat, ris, färdig grillad kyckling, riven ost, bearnaisesås. Det tillsammans blir våran kycklinglåda... lovar att den är god, om än onyttig. Man kan säkert göra den nyttigare på något vis, men det orkar jag inte exprimentera fram. Ska köpa sallad till, då kanske det blir lite nyttigare? Om inte annat så äter man väl mer sallad då än vad man äter av den vanliga maten, och det gör ju faktiskt igentligen. 

Nu sitter barnen och leker jättesött i soffan, önskar jag kunde filma dem härifrån, hade varit riktigt gulligt :). 

Hur har eran dag varit så här dagen före midsommarafton?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0