Till Sist

Så fick jag fatt på specsavers, de hade ingen e-postadress, så vida man inte hade lust att beställa ny tid för synundersökning... Men det var ju inte mitt behov. De hade tryckt fel nuffror till mitt mobilnummer, så jag fick inget sms om när mina glasögon var färdiga. För när jag väl fick tag på dem så visade det sig att mina glasögon var klara för längesen. Så nu har jag dem, och vad konstigt det känns att ha glasögon som sitter som de ska.
Idag har vi ätit riktigt god mat här hemma. Hittade en bra blogg, på barnfamilj.se där det står en massa barnvänliga recept. Och jag testade att göra egna kycklingnuggets. Eller panerade kycklingbitar rättare sagt. För ska man göra nuggets så ska man väl egentligen göra en smet av kycklingen, som man formar till små bitar och sen panerar. Till det serverade jag currydipsås, klyftpotatis och paprika. Gjorde helt vanlig bearnaisesås (ni vet, pulvermixen), för jag tänkte att alla i familjen lär väl inte gilla min dipsås, som jag tillredde enligt recept. Den består endast av creme fraische och curry. Nattis och Erik gillade det inte, så de hade den andra såsen istället. Men resten gick tydligen ner. Men vilket kladd det är att panera... hjälp. Men det gick ju till sist.

Beställde en katalog för inte så längesen, från stof &stil tror jag de hette. Läste om dem hos Katja, och så beställde jag hem en katalog. Massa fina tyger och mönster, för de som kan sticka så finns det grejer för dem också. Så nu har jag blivit sugen på att köpa tyg till att göra kökshanddukar av. För vi har så tråkiga nu... Hittade de som går i grönt, och det skulle ju vara alldeles perfekt till vårat kök, eftersom vi har lite gröna blad i tapeten.

Var in till KFG idag, ska dit imorgon med för att höra om vad som händer när man slutar där, vilket jag gör i juli.

Nyss ringde det nåt bolag, men när jag svarar så är det ingen i andra änden, enormt enerverande. Och varför ringer de nu? Vid 21, finns folk som sover då, även om inte jag gör det. Dessutom låg ju ena luren där uppe bredvid min säng, så det var ju en himla tur att Theo inte vart väckt.

Nu ska jag fundera på om jag ska slå på stort och leta efter frottétyg att göra stora badlakan av... Får se hur det blir :)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag har nu 3 tävlingar pågående i bloggen, vill du vinna presentkort, en ekologisk body eller kalasprylar? Kika in och tävla gärna! Ha en bra kväll. Carolina

2009-06-02 @ 20:59:03
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Malin B

På jobbet är det ofta sådana där "säljarnummer" enligt presentatören och så alldeles tyst i andra änden... Ack ja! =(



Vad skönt att det löste sig med glasögonen!!!

Det är viktigt med rätt siffror!

2009-06-02 @ 22:21:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0