Vi har blivit med en dator till

Erik fick bonus förut från sin förra arbetsplats, och för de pengarna så bestämde han att han skulle köpa sig en laptop om han inte kom in på utbildningen som han sökt till. Han vart reserv nummer 3. Han har bestämt sig nu för att tacka nej till utbildningen, funkar inte ekonomiskt att ha hus och två studerande, och samtidigt ha barn. Så idag så slog han till, när vi var på siba på marieberg. Efter datashopping så vart det glass på mc donalds. Flurry till oss alla, med marängswiss-smak. Riktigt god. Theo fick en egen, vi försökte en gång att ge honom en egen glass, men det gick han inte med på. Han åt nästan upp hela glassen. Efteråt så fyllde jag på vätskebehovet med ungefär en halvliter cola. Nyttigt va???

Vi har bestämt oss för att investera i regnställ båda två. Vi hittade vettiga på sport x faktiskt. Försökte kolla på stadiums hemsida, men där var allt svindyrt. 

Jag missuppfattade Nathalies besök hos sin pappa, så hon ska bara vara där över helgen, så nu vart det inget krångel med dalarna-resan. Skönt det. 

Jag har shoppat på lillmarken idag, inga strumpor som jag tänkt från början, det vart en vaxduk istället. Som nu ligger på bordet där ute, så nu ser det faktiskt riktigt gulligt ut. Nu kan jag tänka mig att ha kvar den hiskerliga blåa laseringen på utemöblerna. Jag ska spänna fast duken också, med klämmor som jag köpte till, för annars blåser väl eländet bort när det kommer busväder. 

Nu börjar klockan ticka iväg, jag borde tänka på sängen, för jag vet att en viss liten Theo kommer att väcka mig imorgon bitti. Återstår att se på vilket vis... Ska han bua som ett spöke? Dra av mig täcket? Sätta sig på mig och hoppa? Leka titt-ut? Killa mig under fötterna? Ja, den som lever får se vad det blir för bus... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0