aj, aj, sjuk!

Nu var det min tur att bli sjuk. Men den här gången kom jag inte undan med virus, utan det vart halsfluss för min del. Inte kul alls. Har skitont när jag ska svälja, och får nästan ångest över kvällen, när jag ska sova. För jag vet ju att jag kommer vakna om bara några timmar, av att det gör ont när jag ska svälja. Jag vaknar alltså av smärtan. Inatt var jag vaken i flera omgångar, tog lång tid att somna om, Theo bökar runt i sängen, vaknar till... 
Har i alla fall varit till vårdcentralen idag, fick penicillin utskrivet. Erik var gullig och stannade hemma när jag behövde vara där. När allt var klart så gick jag hem, klädde på Theo kläder, och så gick vi till apoteket och hämtade ut min medicin (kåvepenin), och sen gick vi vidare till ica där vi handlade potatis. 

Väl hemma så var Theo trött, så han fick gå och lägga sig. Han sov i en timme, sen gick jag upp och väckte honom. Då var det dags för mat. Kalops idag, med potatis. Mamma hade gjort det åt oss, som vi kunde frysa in, jättesmaskigt, som alltid. Det är nåt speciellt med maten som ens egen mamma gör. Undrar om mina barn kommer att tycka att min mat är extra god när de blir större? Nathalie tycker om all mat, det spelar ingen roll vilken mat jag lagar, hon säger ändå att det är hennes favorit :-). 

Snart ska barnen gå och lägga sig, då ska jag ta mig en kopp te, det var längesen jag drack så här mycket te som jag gjort de senaste dagarna, men det är skönt för halsen. Tyvärr är honungen slut, glömde köpa ny i affären, så jag får ha i vanligt socker, och det hjälper tyvärr inte riktigt lika mycket då, det är nåt speciellt med honungen. 

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Halsfluss det låter inget vidare hörru, hoppas pencilinet tar tag i det fort så du slipper ha ont.

Hoppas allt är bra annars med er förutom halsflussen då..



Kramis

2009-03-18 @ 11:58:04
URL: http://fundersammastunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0