Äntligen ett svar!!

Idag ringde vårdcentralen, som de faktiskt sa att de skulle göra. Det som är lite störigt med dem är att de inte kan säga när de ska ringa. Det kan de säga om man ringer och bokar tid,  via en telefonsvarare, men när de ska ringa utanför telefontid så att säga så kan de inte säga några tider, inte ens på ett ungefär. Men de ringde vid half fem i alla fall. Och Theo ska få träffa doktorn imorgon klockan 11.

Idag kom Nattis hem tidigare från skolan, hon hade så ont i halsen sa hon. Kollade febern på henne och den var uppe i 39,2. Hon fick alvedon. Men det knepiga var att hon inte kände sig speciellt sjuk. Nu ligger hon och tar det lugnt i soffan och kollar på bolibompa. 

Theo somnade för ett tag sen, måste väcka honom så han inte är vaken halva natten. Erik är iväg och handlar, på Marieberg. Blöjor till barnen och lite av varje till oss, i matväg alltså. Innan dess så var han på möte på Metall... Snart har han gjort sin sista dag på jobbet... inte kul. Men vi båda är sugna på att börja plugga, men det jobbiga är ju om han kommer in på en utbildning, och jag inte gör det, då får vi helt plötsligt väldigt mycket för lite pengar... Helst så skulle väl inte båda plugga samtidigt, men finns det inga andra alternativ så varför inte... 

Nu ska jag väcka plutten, senare ikväll blir det nog våfflor, som jag ska grädda i mitt supergamla våffeljärn, som min mamma hade när jag var liten... otroligt att det fortfarande håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0