Jobbmässa + Chokladask = SANT

Idag så har vi mått rätt så bra, ja förutom lillplutten Theo. Imorgon ska jag ringa vårdcentralen, nu har han haft feber länge nog. Men hörde någonstans att det är ett elakt virus som härjar... Hur som helst så behöver jag väl ett sjukintyg om han tänker vara sjuk länge till. Febern går ju ner när han får alvedon, och han leker och är sig själv då, därför har jag inte varit orolig. Han dricker som han ska och kissar och det ser inte ut som om han har ont någonstans. Men det är väl bäst att jag kollar upp det på riktigt...

Idag så var Theos snälla farmor och farfar barnvakt åt honom. Jag hade gärna varit hemma med honom, men det känns som om man skulle behöva hitta ett jobb rätt snart. Så då passade både jag och Erik på att gå på jobbmässan som var i Örebro idag. Där, i en monter, så kunde vara med och tävla om en alladin chokladask. Man skulle skriva namn och nummer på en lapp och lägga i en låda. Jag vann inte.. attans... Men jag charmade tydligen den söta killen som stod i montern. Han kom fram till mig sen och gav mig en chokladask :-D. 

Tittade in i en monter som handlade om fotografering, det var kul. Jag skickade in min intresseanmälan, och de tog kort på mig. Ja, det var trevliga människor, och jag skrattade. Fotografen sa att om vi sökt en modell hade du fått jobbet... ha ha ha... ja, jo, jag tackar för det jag. 

Har inte bloggat på flera dagar, men när jag har varit hemma med Theo så har han inte tyckt att jag ska sitta här. Han knuffar iväg stolen med mig i, han tar tag i mig och ska dra iväg mig härifrån, och så ska vi leka... Så bloggen har inte fått så mycket tid. Men vet ni, barnen går i första rummet, även om jag faktiskt saknat bloggen. 


Tackar för de rara kommentarerna som jag har fått!! 

Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; hur sjuk är ena barnet då? :O

det går allt :)

gör du då?

2009-03-25 @ 20:24:45
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0