Jobbsök - som vanligt

Sökt en del jobb idag, men det känns som att jag inte har rätt kunskaper för de jobb som jag söker. Visst det finns ett par CNC jobb ute nu, men där har de krav om att man ska ha jobbat med det ett par år, och så ska man ha körkort också, och det har inte jag. 
Har ju länge gått och funderat på att utbilda mig till att bli "kontorsråtta", har surfat in på den sidan som erbjuder det vääääldigt många gånger. Idag så ringde jag dit och hörde mig för. Den ska läggas ner. Administrativa tjänster anses inte vara ett bristyrke enligt de har som kan allt... Knepigt då att de söker sådant folk jämt och ständigt. 

Mer snö har det kommit, jag vill inte ha mer snö nu, är trött på eländet nu.





Pratade med mamma idag, hon mår för övrigt mycket bättre nu. Hon har skickat brev till Nathalie, som var med och hjälpte henne när hon ramlade omkull och slog sig så hon fick hjärnskakning + hjärnblödning. Men för att göra det hela lite roligare så skrev hon inte att det var från mormor, utan brevet var från detektiv smygfot :-)

Snart blir det tv, vad jag ska göra innan dess vet jag inte så noga, men nåt hittar jag väl på.
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Smurfen

Nej, administrativa tjänster ingår inte i bristyrken, det är typ 1000 sökande på varje tjänst... trots att det är många sådana annonser ute! På mitt jobb fick de 400 sökande på 6 dagar när de sökte en administrativ assistent och tog därför bort annonsen.

2009-03-02 @ 22:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0