KPA pension

Det måste vara bra grejer... eller är det bara jag som reagerat på det lustiga med deras senaste reklam? De gör reklam för att en pappa är hemma med sin lilla son Love, samtidigt som han är delägare i en smutsig fabrik där barn jobbar 14 timmar om dygnet, alla dagar i veckan. Sen säger de: Vet du vart dina pensionspengar går? KPA, för en bättre framtid...
Kan ju lätt tolkas som att den bättre framtiden är barnarbete... 

Kollade på Vakna med the Voice, det var kul...eller inte riktigt lika kul när Katrin kom, hon hade fått ryggskott, rätt åt henne (gud vad jag är grym). Men hur som helst så hade de hittat en massa dumma grejer om turister... Som det där man såg på charterfeber, eller vad det hette, någon som hade beställt dubbelrum, och trodde att de skulle få två rum...Puckon... 
Nu kan jag inte hitta stället som de läst det på, men det var kul. Bland annat så var det någon som klagade på att en mygga bet henne, det var minsann ingen som talat om för henne att myggor kunde bitas... hrm.. nähe... 

Mår bättre idag faktiskt, men nu har jag fått rethosta istället, väldigt irriterande, sitter och hostar mest hela tiden tycker jag. Men nu gör det i alla fall inte ont alls att svälja längre.

När Theo vaknar blir det en sväng till bibblan, ska hämta en bok som jag reserverat, diplomatdotter. Har varit på jakt efter den rätt länge nu.

Just ja, satt och letade efter alla bilder från när Theo var bebis, men jag hittar dem inte :(. Istället hittade jag bilder när Nathalie var liten, så dem bjuder jag på här.


Behöver jag säga att Nathalie inte gillade gröt, ville bara leka med den...


Att bada var riktigt kul!


Så rund om magen var jag när Alex låg där i...


En liten Alexander, och jag ser halvdöd ut efter en 19 timmar lång förlossning...


En busig tös, som tog sig ut på balkongen så fort hon fick tillfälle..och ja,
linslus har hon alltid varit.


Nu hoppas jag att mina få men värdefulla läsare får en riktigt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ja Katrin kan få ha lite ont hon tycker jag också :) Ja jag brukar kika på de där reseprogrammen och man häpnar ju över vilka donkar det finns med på resorna.



2009-03-19 @ 14:22:23
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0