Kväller!

Nu känns det nästan som att det är helg. Beror nog på att Erik jobbar eftermiddag, och gör sitt sista pass för denna veckan. De är lediga på fredagarna när de jobbar eftermiddag. Men fredagen lär det inte bli mycket mys på... Massor att göra här hemma, som vanligt. Men att jag inte hunnit hålla undan så mycket skyller jag på att jag varit och är sjuk. För frisk är jag ju inte än. Äter ju trots allt Kåvepenin 3 gånger om dagen. Men skönt att äntligen vara smittfri nu. 

Barnen ligger i sina sängar, men innan Theo fick gå och lägga sig idag så bäddade jag rent i våran säng. Har lagt dit våra reservtäcken, har ju ett stort täcke i vanliga fall, till hela sängen, men det vart ju nerkräkat nu när Theo var sjuk. Tur att vi har Farfar Lasse, som kan ta med täcket till sitt jobb och tvätta det. Blir himlans dyrt att gå till något ställe där de kan sånt där. Att täcken vart nerkräkade var inget problem när vi bodde i Solhaga, där fanns det grovtvättmaskin, så det var bara att boka tid till den. Vilket man i princip kunde få samma dag om man ville det.

Nu tror jag att jag har gått igenom hela datorn, men nä, hittar inte alla gamla bilder vi har... har ingen aning om vart de kan vara. Får väl bita i det sura äpplet och försöka starta om datorn, och starta med det andra windows vi har. För med Vista så är det en hårddisk som inte är som alla andra, och den hittar inte Vista. Man behöver visst ha någon drivrutin till det, jag vet inte vilken, Erik borde veta, men att fråga honom är ju som att fråga en vägg. Försökte fråga honom om det idag, lite försiktigt. Fick till svar att om det var bilder som jag var rädd om så skulle jag ha bränt ut dem på skiva... jaha, tack för det, det kunde du ha sagt då... *morr*

Nu ska jag strax kolla på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0