Desperata pengar

Jaha, fick jobba idag. Efter att ha stoppat i mig en diklofenak så vart smärtan rätt hanterbar, även om det fortfarande gör ont när jag rör mig åt vissa riktningar. De ringde efter mig, så idag har jag jobbat på dagis. Mellan 10-17, så det vart ju några timmar, gjorde inte mig nåt alls faktiskt. Gulliga barn, och jag behövde inte bära någon. Nåt bra måste jag ha gjort eftersom de bad mig skriva upp mitt namn på deras så kallade interna lista över vikarier. Så det gjorde jag innan jag gick hem. 
Efter att jag jobbat några timmar så kändes det lite bättre i nacken, antagligen för att jag rörde på mig mycket, gick runt bland barnen och så. 
Idag serverades kebab, och de flesta barn åt väldigt mycket mat, de fick frukt till efterrätt också. En fördel med att jobba inom barnomsorgen är att man aldrig går hungrig, inte gör jag det i alla fall. 
Det blir sen middag idag här hemma, Erik är iväg och handlar nu. Så får han fixa mat sen när han kommer hem, för det orkar inte jag efter att ha varit ute mer eller mindre hela dagen. Det har blåst halvstorm ute, så jag är inte förvånad om jag har lika eller mer ont imorgon. 
Är så himla trött nu, så jag skulle kunna lägga mig och sova på studs, men det kan jag ju inte göra, för Theo vill ha min uppmärksamhet. Han tycker att vi ska kika på bollibompa, så det ska jag göra nu. 

Ha en bra eftermiddag/kväll.

Förresten, hur har Din dag varit idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0